Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Seminář k využití principů Společného evropského referenčního rámce pro jazyky
| V únoru proběhl seminář RELANG určený pracovníkům z oblasti jazykového testování, učitelům a odborným pracovníkům zabývajícím se vývojem kurikula pro češtinu jako cizí (druhý) jazyk. Akce se uskutečnila v rámci společné iniciativy Evropského střediska pro moderní jazyky a Evropské komise nesoucí název Inovativní metodologie a hodnocení v jazykovém vzdělávání. Za Českou republiku seminář organizoval Národní pedagogický institut České republiky.  | Mgr. Kamila Kolmašová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
20. 02. 2020 |
5820 |
Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka
| Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka vymezuje a popisuje kompetence učitele nezbytné pro kvalitní vykonávání profese učitele cizího jazyka v podmínkách české školy.  | Mgr. Kamila Kolmašová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
18. 12. 2019 |
2637 |
Rozvíjíme čtenářské dovednosti
| Článek vznikl jako reflexe konference NÚV ke čtenářské dovednosti – jaro 2018.  | Mgr. Jana Čadová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
04. 10. 2018 |
10891 |
Ověřování čtenářských dovedností v jazykovém vzdělávání
| Cílem textu je seznámit se se základními principy ověřování čtenářských dovedností v oblasti jazykového vzdělávání.  | Mgr. František Brož |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
03. 10. 2018 |
3680 |
Standardy odborného jazykového vzdělávání v oboru předškolní a mimoškolní pedagogika
| Podpora výuky odborného cizího jazyka ve středním odborném vzdělávání je jednou z priorit současného jazykového vzdělávání v ČR. V současné době zaměstnavatelé vyžadují absolventy škol, kteří jsou na dostatečné jazykové úrovni a jsou vybaveni jak jazykovými, tak společenskými i osobnostními kompetencemi.  | Jitka Tůmová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
09. 07. 2018 |
8758 |
Standardy odborného jazykového vzdělávání v oboru Mechanik elektrotechnik
| Podpora výuky odborného cizího jazyka ve středním odborném vzdělávání je jednou z priorit současného jazykového vzdělávání v ČR. V současné době zaměstnavatelé vyžadují absolventy škol, kteří jsou na dostatečné jazykové úrovni a jsou vybaveni jak jazykovými, tak společenskými i osobnostními kompetencemi.  | Marcela Žáková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
 |
|
|
|
14. 03. 2018 |
3826 |
Letní plavba němčináře do tří zajímavých destinací
| SERR ve výuce jazyků – zbytečná zátěž dalšími dokumenty, nebo užitečný pomocník? Evropské jazykové portfolio a Profile Deutsch jako další nástroje. Zamyšlení z pohledu němčináře.  | Markéta Švadlenová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
08. 03. 2018 |
8084 |
Christmas for Toddlers
| Lekce Christmas for Toddlers zpracovává téma Vánoce a zimní období. Celá lekce by měla probíhat v anglickém jazyce, záleží zde však s jak pokročilými dětmi pracujeme. Lekce není vhodná pro úplné začátečníky, avšak lze ji poupravit (stačilo by některé pokyny dovysvětlit v mateřském jazyce).
Jedná se o lekci, kterou si každý učitel přizpůsobí svým dětem na míru. Aktivity na sebe nenavazují, dají se tedy přehodit, či rozložit do více lekcí.  | Veronika Lorgerová |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
05. 12. 2017 |
7662 |
Chuť přiblížit se a pochopit se je zásadní
| ZŠ Angelovovu v Praze navštěvují žáci-cizinci především z Vietnamu a bývalých republik Sovětského svazu. Po příchodu do školy je provedena diagnostika vzdělávacích a sociálních potřeb. Ve spolupráci s organizací META následuje diagnostika úrovně českého jazyka. O žáky-cizince pečuje tým odborníků. Škola nabízí výuky češtiny jako druhého jazyka, adaptační kurzy a systematicky buduje multikulturní prostředí. Nedílnou součástí je i široká nabídka volnočasových aktivit. Nejdůležitější je však ochota jednotlivých učitelů se k žákům-cizincům přiblížit a pochopit je.  | Mgr. Michal Lokaj |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
14. 11. 2017 |
10700 |
Francouzština a její online podpora 2
| Tento článek je rozdělen do dvou dílů. Článek Francouzština a její online podpora 2 navazuje na článek s názvem Francouzština a její online podpora 1, který shromažďoval webové a mobilní aplikace zabývající se podporou výuky francouzského jazyka ve formálním a neformálním vzdělávání. Tento díl pojednává o webových stránkách zabývajících se gramatikou, poslechy a podcasty, slovníky a francouzskými knihami a příběhy. Cílem je vytvořit shrnutí krátkých recenzí vybraných webových stránek.  | Mgr. Karel Šimeček |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
02. 11. 2017 |
8099 |