Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Jazykové vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

ALTERNATIVY – 10. ročník konference a prakticky zaměřených seminářů

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Regionální centrum Asociace učitelů angličtiny při ICV & Jazykové škole Kutná Hora ve spolupráci s Národním podpůrným střediskem pro eTwinning NAEP srdečně zve učitele a další pedagogické pracovníky mateřských, základních, středních, vyšších i vysokých škol na 10. ročník konference a prakticky zaměřených seminářů ALTERNATIVY, který se koná dne 29. ledna 2010 pod záštitou starosty města Kutná Hora Ivo Šalátka.
Autor Regionální centrum AUAČR

Analýza podmínek školy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek přibližuje zkušenosti pilotních škol s analýzou podmínek školy, přináší praktické náměty a ukázky. Jeho součástí jsou přílohy k tvorbě dotazníků a SWOT analýze.
Autor Zuzana Fojtíková

Anketa – Jaká školení o technologiích a počítačích učitelům chybí?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
ICT panel připravil dotazník, který by měl pomoci vymezit klíčové oblasti vzdělávání pedagogů v oboru informačních a komunikačních technologií.
Autor Daniela Růžičková

Asistenti pedagoga pro žáky-cizince

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Potřebují školy asistenty pedagogů pro vzdělávání žáků-cizinců? Odpověď můžete nalézt v tomto příspěvku, který informuje o 1. vlně Rychlého šetření 2010, jehož jedna část se týkala i vzdělávání žáků-cizinců.
Autor Alena Hesová

Christmas for Toddlers

Jazykové vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Lekce Christmas for Toddlers zpracovává téma Vánoce a zimní období. Celá lekce by měla probíhat v anglickém jazyce, záleží zde však s jak pokročilými dětmi pracujeme. Lekce není vhodná pro úplné začátečníky, avšak lze ji poupravit (stačilo by některé pokyny dovysvětlit v mateřském jazyce). Jedná se o lekci, kterou si každý učitel přizpůsobí svým dětem na míru. Aktivity na sebe nenavazují, dají se tedy přehodit, či rozložit do více lekcí.
Autor Veronika Lorgerová

Chuť přiblížit se a pochopit se je zásadní

Jazykové vzdělávání
Informativní příspěvek
ZŠ Angelovovu v Praze navštěvují žáci-cizinci především z Vietnamu a bývalých republik Sovětského svazu. Po příchodu do školy je provedena diagnostika vzdělávacích a sociálních potřeb. Ve spolupráci s organizací META následuje diagnostika úrovně českého jazyka. O žáky-cizince pečuje tým odborníků. Škola nabízí výuky češtiny jako druhého jazyka, adaptační kurzy a systematicky buduje multikulturní prostředí. Nedílnou součástí je i široká nabídka volnočasových aktivit. Nejdůležitější je však ochota jednotlivých učitelů se k žákům-cizincům přiblížit a pochopit je.
Autor Mgr. Michal Lokaj

Cizí jazyky v Evropě

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Alespoň jedním cizím jazykem se domluví více než polovina Evropanů (54 %), čtvrtina může vést konverzaci ve dvou dalších jazycích a desetina přinejmenším ve třech cizích jazycích. Prokázalo to šetření Eurobarometru (2012) zkoumající jazykovou vybavenost občanů EU.
Autor Alena Nová

CLIL - jazykové roviny a porozumění odbornému předmětu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
V integrované výuce (CLIL) je klíčová je dualita cílů, tedy učitel se má vědomě věnovat jak odbornému předmětu a rozvíjení kompetencí v něm, tak cizímu jazyku. Tento článek poukazuje na různé roviny cizího jazyka, které se v integrovaných hodinách objevují, a na jejich specifika. Na ukázkách z integrované výuky matematiky a anglického jazyka ukazuje některé konkrétní aktivity pro efektivní integraci a odkazuje na další relevantní zdroje.
Autor Lenka Tejkalova

CLIL – Prohlubování znalostí v daném předmětu a zdokonalování v cizím jazyce

Jazykové vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento příspěvek se zabývá přístupem CLIL, popisuje jeden z jeho charakteristických rysů, který spočívá v tom, že prostřednictvím CLIL si žáci prohlubují znalosti v daném předmětu a zároveň si osvojují cizí jazyk. Příspěvek také popisuje hlavní cíle, které by měly hodiny CLIL naplňovat.
Autor Pavlína Jahnová

Co brání učitelům ve zlepšování kvality výuky?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek shrnuje další odpovědi pedagogů z diskuse ke standardu profese učitele. Tentokrát na otázku: Jaké věci v současné době nejčastěji zbytečně odvádějí pozornost a síly učitelů od toho, aby se mohli věnovat zvyšování kvality vlastní výuky a vlastnímu profesnímu růstu?
Autor Jana Hrubá
Celkem: 131