Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Jazykové vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Christmas for Toddlers

Jazykové vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Lekce Christmas for Toddlers zpracovává téma Vánoce a zimní období. Celá lekce by měla probíhat v anglickém jazyce, záleží zde však s jak pokročilými dětmi pracujeme. Lekce není vhodná pro úplné začátečníky, avšak lze ji poupravit (stačilo by některé pokyny dovysvětlit v mateřském jazyce). Jedná se o lekci, kterou si každý učitel přizpůsobí svým dětem na míru. Aktivity na sebe nenavazují, dají se tedy přehodit, či rozložit do více lekcí.
Autor Veronika Lorgerová

Kam kráčíš, portále?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Těžištěm tohoto příspěvku je zamyšlení nad budoucností Metodického portálu RVP.CZ jako média a nad možností jeho dalšího obsahového a technologického vývoje. Je otázkou, jestli se má, v současné době již velmi komplexní, portál i nadále rozšiřovat a vyvíjet. Pro negativní odpověď na položenou otázku by svědčily i dva limity. Prvním je limitní počet cílové skupiny, kterou jsou učitelé a vedoucí pracovníci ve školství (cca 140 000 lidí). Druhým omezením jsou sami učitelé a jejich nedostatečná orientace a znalost moderních technologií, popřípadě i špatná materiálně-technická podpora v této oblasti. Oba zmíněné limity byly identifikovaným rizikem i právě končícího projektu Metodika II. Kdyby se jimi realizační tým na začátku projektu nechal ovlivnit, zřejmě by současný portál nebyl rozšířen do podoby, jaká je dnes. Proto je na otázku jasná odpovědět: „Jednoznačně ano.“ Metodický portál má smysl neustále rozšiřovat a modernizovat. A to nejen proto, že jej učitelé stále více a více používají, což dokládají neustále se zvyšující čísla návštěvnosti portálu (roční návštěvnost k 5. 9. 2011 byla 3 439 878 jedinečných denních návštěv dle Google Analytics). Ale možná také proto, že jej učitelé stále více potřebují. V rychle se měnícím odvětví ICT technologií jim portál umožňuje držet krok s vývojem a nabízí moderní edukační nástroje a formáty výukových zdrojů. V omezeném formátu příspěvku budou naznačeny další cesty rozšiřování portálu. Zmíníme se o cestách, nad kterými velmi reálně přemýšlíme. Například, jak se již rýsují základy nových modulů. Popřípadě budou pouze nastíněny myšlenky, které se v rámci sledování aktuálních trendů teprve rodí v realizačním týmu a které by se na Metodickém portálu RVP.CZ při dobré konstelaci zájmu uživatelů, dostupných finančních prostředků a zadání jeho zřizovatele, kterým je Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, mohly v budoucnu objevit.
Autor Lukáš Križko

Francouzština a její online podpora 2

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento článek je rozdělen do dvou dílů. Článek Francouzština a její online podpora 2 navazuje na článek s názvem Francouzština a její online podpora 1, který shromažďoval webové a mobilní aplikace zabývající se podporou výuky francouzského jazyka ve formálním a neformálním vzdělávání. Tento díl pojednává o webových stránkách zabývajících se gramatikou, poslechy a podcasty, slovníky a francouzskými knihami a příběhy. Cílem je vytvořit shrnutí krátkých recenzí vybraných webových stránek.
Autor Mgr. Karel Šimeček

Kritické čtení - inspirace pro rozvoj čtenářské gramotnosti v hodinách anglického jazyka II. – Aktivita pro 2. stupeň ZŠ nebo nižší ročník víceletých gymnázií - Fotbalový klub

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek je druhým dílem z třídílné série zabývající se čtenářskou gramotností a zejména kritickým čtením. První díl byl zaměřen na teoretické aspekty dané problematiky, druhá část představuje praktickou realizaci rozvoje kritického čtení na druhém stupni základní školy či na nižším stupni víceletých gymnázíí. Následovat bude ukázka přípravy na hodinu kritického čtení pro žáky střední školy.
Autor Renata Bromová

Hodnocení výuky na střední a vyšší odborné škole

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jednoduchý dotazník pro studenty SŠ či VOŠ pro zhodnocení výuky.
Autor Antonín Mezera

První konference Metodického portálu se blíží

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Využijte příležitosti seznámit se s novým Metodickým portálem, poslechnout si zajímavé přednášky a setkat se s komunitou uživatel portálu - nejbližší konference (6. 10. v Ústí nad Labem) má uzávěrku přihlášek již 1. 10. 2009. Termíny dalších konferencí a prolinky na jejich stránky jsou uvedeny v článku.
Autor Alena Černá

Zkušenosti z výuky cizích jazyků novými metodami

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek se zabývá používáním inovativních metod a forem práce v oborech vzdělání obchodní akademie a ekonomické lyceum. Popisuje zkušenosti z výuky cizích jazyků s využitím inovativních metod a forem práce – projektové výuky a e-Twinningu – se zaměřením na anglický jazyk. Tvorba a využití materiálů pro výuku reálií a pro výuku v multimediální učebně s využitím interaktivní tabule.
Autor Danuše Chromá

Role digitálních technologií ve výuce cizích jazyků – vzdělávací obsah

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Druhý díl dvoudílného článku, který vychází jako poslední ze série Digitální technologie ve výuce cizích jazyků, pojednává o digitálních technologiích a jejich roli ve vzděláváním obsahu.
Autor Ondřej Neumajer

Role digitálních technologií ve výuce cizích jazyků – didaktický prostředek

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Digitální technologie mohou hrát ve vzdělávání více rolí. V dvoudílném článku, který vychází jako poslední ze série Digitální technologie ve výuce cizích jazyků, se zmíníme o dvou těchto rolích. Tento první díl pojednává o digitálních technologií jakožto o didaktickém prostředku, druhý díl přibližuje jejich roli ve vzděláváním obsahu.
Autor Ondřej Neumajer

Standardy odborného jazykového vzdělávání v oboru předškolní a mimoškolní pedagogika

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Podpora výuky odborného cizího jazyka ve středním odborném vzdělávání je jednou z priorit současného jazykového vzdělávání v ČR. V současné době zaměstnavatelé vyžadují absolventy škol, kteří jsou na dostatečné jazykové úrovni a jsou vybaveni jak jazykovými, tak společenskými i osobnostními kompetencemi.
Autor Jitka Tůmová
Celkem: 131