Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Jazykové vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Metoda vzájemného porozumění – intercomprehension

Jazykové vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek má za cíl představit metodu vzájemného porozumění neboli intercomprehension. Tato metoda rozvíjí porozumění jazyků zejména v rámci jedné jazykové rodiny. Článek obsahuje vybrané konkrétní aktivity a odkazy na realizované projekty.
Autor Eliška Glatzová

Francouzština a její online podpora 1

Jazykové vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek je rozdělen do dvou dílů. Článek Francouzština a její online podpora 1 shromažďuje webové a mobilní aplikace zabývající se podporou výuky francouzského jazyka ve formálním a neformálním vzdělávání. Cílem je vytvořit shrnutí krátkých recenzí vybrané webové aplikace. Další díl s názvem Francouzština a její online podpora 2 pojednává o webových stránkách zabývajících se gramatikou, poslechy a podcasty, slovníky a francouzskými knihami a příběhy.
Autor Mgr. Karel Šimeček

Christmas for Toddlers

Jazykové vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Lekce Christmas for Toddlers zpracovává téma Vánoce a zimní období. Celá lekce by měla probíhat v anglickém jazyce, záleží zde však s jak pokročilými dětmi pracujeme. Lekce není vhodná pro úplné začátečníky, avšak lze ji poupravit (stačilo by některé pokyny dovysvětlit v mateřském jazyce). Jedná se o lekci, kterou si každý učitel přizpůsobí svým dětem na míru. Aktivity na sebe nenavazují, dají se tedy přehodit, či rozložit do více lekcí.
Autor Veronika Lorgerová

V angličtině vede sever Evropy, Češi jsou na 16. místě

Jazykové vzdělávání
Informativní příspěvek
Globální průzkum 950 000 dospělých napříč 72 zeměmi a územími analyzuje vztah způsobilosti v angličtině a příjmů, inovací a kvality života.
Autor Monika Prokešová

Zkušenosti z výuky cizích jazyků novými metodami

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek se zabývá používáním inovativních metod a forem práce v oborech vzdělání obchodní akademie a ekonomické lyceum. Popisuje zkušenosti z výuky cizích jazyků s využitím inovativních metod a forem práce – projektové výuky a e-Twinningu – se zaměřením na anglický jazyk. Tvorba a využití materiálů pro výuku reálií a pro výuku v multimediální učebně s využitím interaktivní tabule.
Autor Danuše Chromá

Inspirace do výuky angličtiny

Jazykové vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Optimální výuka cizího jazyka by měla být mnohostranná a pestrá. Je důležité pracovat s různými materiály, protože učebnice používaná v hodinách je pouhým základem. A je užitečné mít přehled o dostupných doplňcích a materiálech. Zejména internet nabízí řadu možností. Cílem tohoto článku je představit některé webové stránky, projekty a další pomůcky, které mohou být zdrojem nápadů a aktivit vhodných pro výuku angličtiny na základní škole.
Autor Michaela Ševečková

Spolupráce učitelů reálná i virtuální

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek pojednává o problematice spolupráce učitelů a jejím významu pro učitelův profesní rozvoj či pro rozvoj školy. Na reflexi poznatků o reálné spolupráci učitelů tzv. tváří v tvář, jež se odehrává v prostorách škol, navazuje reflexe zkušeností ze spolupráce ve virtuálním prostředí, konkrétně v modulu Wiki na Metodickém portálu.
Autor Jindřich Strejček

Mohou žáci hodnotit naši práci?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Inspirace k tvorbě dotazníku určenému pro žáky, ve kterém hodnotí práci svých učitelů.
Autor Jana Straková

Hodnocení učitelů na Mezinárodní škole v Praze

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příklad systematického hodnocení práce učitelů za delší časové období.
Autor Jana Straková

Dotazník školního klimatu pro žáky základní školy (a nižší ročníky víceletých gymnázií)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Dotazníky určené žákům na 2. stupni ZŠ a v nižších ročnících gymnázií zaměřený na hodnocení klimatu školy.
Autor Antonín Mezera
Celkem: 131