Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Jazykové vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Psaní čárky ve francouzštině

Jazykové vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Bojujete s čárkami v češtině? Tak pokud se učíte francouzsky, můžete se uklidnit, protože pravidla pro psaní čárek ve francouzštině nejsou tak striktní. Je však přece jen lepší se některá z nich naučit.
Autor kolektiv Lingea s.r.o.

První slovník do hodin češtiny

Jazykové vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Slovníky slouží k rozšiřování aktivní slovní zásoby a jako nástroj pro pochopení jazyka jako celku. Jedná se o důležitý doplněk výuky nejen cizího jazyka, ale také češtiny. Cílená práce se slovníkem do výuky českého jazyka často zařazena nebývá. Snad je to tím, že není jasné, na co se konkrétně v rámci této aktivity zaměřit, nebo při probírání učiva na práci se slovníkem jednoduše nezbývá čas. Používání slovníku ovšem odborníci považují za součást základních jazykových dovedností. Naučit se efektivně používat dostupné zdroje chce určitý čas, který se ale studentům v budoucnu mnohokrát vrátí.
Autor Michaela Ševečková

První konference Metodického portálu se blíží

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Využijte příležitosti seznámit se s novým Metodickým portálem, poslechnout si zajímavé přednášky a setkat se s komunitou uživatel portálu - nejbližší konference (6. 10. v Ústí nad Labem) má uzávěrku přihlášek již 1. 10. 2009. Termíny dalších konferencí a prolinky na jejich stránky jsou uvedeny v článku.
Autor Alena Černá

Proměny školy – inkluzivní vzdělávání

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Program regionální konference, kterou pořádá NIDV, krajské pracoviště České Budějovice – 5. října 2010.
Autor NIDV

Proměny školy – inkluzivní vzdělávání

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Program regionální konference, kterou pořádá krajské pracoviště NIDV Jihlava pod záštitou RNDr. Marie Kružíkové, radní kraje Vysočina pro oblast školství.
Autor NIDV

Projekt pro kvalitní jazykové testování

Jazykové vzdělávání
Informativní příspěvek
Pod záštitou Evropského střediska pro moderní jazyky (ECML) při Radě Evropy a Evropské komise se 26.–28. 3. 2014 uskutečnil v Praze seminář, na kterém byli pozvaní experti seznámeni s principy správného jazykového testování ve vztahu ke Společnému evropského referenčnímu rámci pro jazyky.
Autor Mgr. Kamila Sladkovská

Projekt METODIKA II splnil své cíle

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Začátkem října 2013 byla na stránkách MŠMT publikována Závěrečná evaluační zpráva, která hodnotí ukončené národní projekty. Velmi kladně hodnotí projekt METODIKA II, jehož výstupem je Metodický portál RVP.CZ.
Autor Pavlína Hublová

Programová nabídka NIDV pro období září 2010 – leden 2011 distribuována do škol v celé ČR

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Národní institut pro další vzdělávání (NIDV) v těchto dnech dokončil distribuci Programové nabídky II pro další vzdělávání pedagogických pracovníků na období září 2010 – leden 2011 do škol v celé ČR.
Autor Mgr. Věra Havlíková

Proč a jak se změnil Metodický portál

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Na adrese www.rvp.cz, kterou již dnes řada učitelů zná, funguje Metodický portál od roku 2005. Díky podpoře ESF se do roku 2008 podařilo Výzkumnému ústavu pedagogickému v Praze, který projekt realizuje, portál významně proměnit a především zvětšit do podoby, která si získala mezi pedagogy příznivý ohlas. I díky tomu se v lednu 2009 rozběhl pokračující projekt Metodika II. V průběhu projektu jsme zjišťovali mezi uživateli, co na portálu oceňují, co jim chybí, popřípadě jaké by si přáli změny. Poslední průzkum byl učiněn v závěru prvního projektu v květnu 2008 a vedl ke změně a posunu portálu.
Autor Zdeněk Slejška

Připravenost pedagogů pro inkluzivní vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zabývá připraveností pedagogů na inkluzivní vzdělávání. Zvláštní pozornost je věnována sebereflexi pedagogů a jejich postojům k myšlence inkluzivního vzdělávání. Autorky zdůrazňují skutečnost, že bez osobního přesvědčení učitelů inkluzivní vzdělávání nemá v České republice šanci na realizaci, a to i přes veškeré snahy MŠMT (demonstrované například přijetím Národního akčního plánu inkluzivního vzdělávání vládou ČR).
Autor Iva Strnadová
Celkem: 131