Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Jazykové vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Vzdělávání žáků se zrakovým postižením – 1. část

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Seriál o vzdělávání žáků se zrakovým postižením se věnuje aktuálními tématu integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V plynulém textu článku se budou vzájemně prolínat obecné informace o způsobech a podmínkách vzdělávání a podpůrných opatřeních při vzdělávání žáků se zrakovým postižením s komentáři spoluautora Pavla, který nám zprostředkuje to nejpodstatnější – názory a pocity žáka, ke kterému jsou všechny vzdělávací aktivity cíleny.
Autor Renata Votavová

Nové formy a metody práce ve výuce jazyků

Jazykové vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autor se v článku zamýšlí nad aktuálním tématem nových forem a metod práce ve výuce cizích jazyků. V souvislosti s tvorbou ŠVP a jejich zaváděním do praxe se stává uplatňování nových forem a metod práce nutností. Učitelé musejí reagovat na veškeré změny ve školství, a to změnou přístupu k látce i k žákům. Škola a třída se stávají významným polem působnosti učitelů, kteří chtějí učit moderně a pomocí nových metod žáky více aktivizovat, motivovat, vybavit KK i potřebnými vědomostmi a vůbec pozitivně naladit k celoživotnímu učení. Součástí článku je i srovnání výuky jazyků před revolucí, krátce po ní a v současnosti.
Autor Dana Hrušková

Španělština jako budoucí lingua franca?

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Znalost dvou cizích jazyků je pro český region nezbytná. Jedním z těchto jazyků může být právě španělština, jejíž budoucnost se dle mnoha ukazatelů právě otevírá. Jaké postavení má současná španělština a jaké může mít v budoucnosti, bylo předmětem I. Mezinárodního setkání administrátorů vzdělávání ve španělské Valencii, které uspořádalo španělské ministerstvo školství.
Autor Kamila Sladkovská

Překladový slovník v hodinách angličtiny

Jazykové vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Slovník je stále jedním z nejdůležitějších učebních materiálů při výuce cizího jazyka, základním zdrojem pro rozšiřování slovní zásoby. V dnešní době máme díky moderním technologiím a Internetu celou řadu dalších zdrojů, přesto tradiční knižní slovníky mají stále ve výuce svoje místo. Cílem tohoto článku je předložit učitelům návrhy rozšiřujících aktivit na procvičení základních dovedností při práci se slovníkem. Text se také věnuje porovnání knižních anglických překladových slovníků, zmiňuje i slovníky elektronické. Motivy jsou shrnuty ve formě konkrétního pracovního listu, který je možné s dětmi vyzkoušet a libovolně jej obměňovat a doplňovat.
Autor Michaela Ševečková

Sebehodnocení dovednosti psaní

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe popisuje využití online aplikace Evropského jazykového portfolia. Cílem je, aby si žáci ověřili dosažení konkrétní dovednosti písemného projevu a provedli pravdivé sebehodnocení.
Autor Mgr. Michaela Baloghová

Co brání učitelům ve zlepšování kvality výuky?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek shrnuje další odpovědi pedagogů z diskuse ke standardu profese učitele. Tentokrát na otázku: Jaké věci v současné době nejčastěji zbytečně odvádějí pozornost a síly učitelů od toho, aby se mohli věnovat zvyšování kvality vlastní výuky a vlastnímu profesnímu růstu?
Autor Jana Hrubá

Vzdělávací strategie a příklad aktivit ke klíčovým kompetencím občanským, sociálním a personálním

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zaměřuje na strategie k rozvíjení klíčových kompetencí občanských, sociálních a personálních. Materiál s pracovními listy je vhodný jako inspirace při tvorbě a realizaci školních vzdělávacích programů. Článek pracuje s klíčovými kompetencemi v základním vzdělávání, ale může být inspirací i pro gymnázia.
Autor Jana Jílková

Anketa – Jaká školení o technologiích a počítačích učitelům chybí?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
ICT panel připravil dotazník, který by měl pomoci vymezit klíčové oblasti vzdělávání pedagogů v oboru informačních a komunikačních technologií.
Autor Daniela Růžičková

Literatura

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Literatura
Autor VÚP Praha

Proměny školy – inkluzivní vzdělávání

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Program regionální konference, kterou pořádá NIDV, krajské pracoviště České Budějovice – 5. října 2010.
Autor NIDV
Celkem: 131