Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Jazykové vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Francouzština a její online podpora 1

Jazykové vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek je rozdělen do dvou dílů. Článek Francouzština a její online podpora 1 shromažďuje webové a mobilní aplikace zabývající se podporou výuky francouzského jazyka ve formálním a neformálním vzdělávání. Cílem je vytvořit shrnutí krátkých recenzí vybrané webové aplikace. Další díl s názvem Francouzština a její online podpora 2 pojednává o webových stránkách zabývajících se gramatikou, poslechy a podcasty, slovníky a francouzskými knihami a příběhy.
Autor Mgr. Karel Šimeček

Úsporná transkripce anglické výslovnosti

Jazykové vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Málokterý student si dokáže propojit vyslovené anglické slovo s jeho grafickým zápisem. Učí se odděleně výslovnost od zápisu. Předkládaný alternativní přepis anglické výslovnosti vychází z podobné logiky jako diakritika v češtině. Za využití pomocných značek dokáže vyznačit, jak správně přečíst anglické slovo. Další výhodou této transkripce je, že je možno ji používat v souvislém textu, kde by na plnou výslovnost do závorek nebylo místo. Tím, že se sloučí výslovnost se zápisem, zlepšuje se zapamatovatelnost anglických slov – žák je pak nevnímá jako chaotický shluk písmenek.
Autor Jeroným Klimeš

Jak komplikuje špatná znalost mateřštiny učení se cizímu jazyku a co s tím

Jazykové vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Jak špatná znalost mateřštiny komplikuje výuku cizích jazyků, bude ukázáno na příkladech z výuky anglického a německého jazyka. Příspěvek se zaměřuje na jevy, které dělaly největší problémy v souvislosti se slovními druhy, gramatikou a syntaxí. Nastíněny jsou příčiny potíží a nechybí několik tipů pro zlepšení.
Autor Žaneta Pixová

Jak mohou různé inteligence „Multiple Intelligenzen

Jazykové vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Využití znalostí různých druhů inteligence při výuce německého jazyka, představení konceptu mnohočetné inteligence „Multiple Intelligenzen“, co má společného s výukou, jak pomoci žákům rozvíjet své kognitivní znalosti, příklady z praxe.
Autor Ivana Frýbová

V angličtině vede sever Evropy, Češi jsou na 16. místě

Jazykové vzdělávání
Informativní příspěvek
Globální průzkum 950 000 dospělých napříč 72 zeměmi a územími analyzuje vztah způsobilosti v angličtině a příjmů, inovací a kvality života.
Autor Monika Prokešová

Nový zdroj materiálů pro výuku jazyků s atraktivním tématem – Sustaenable.eu

Jazykové vzdělávání
Informativní příspěvek
V rámci projektu SustAEnable vzniklo množství aktivit pro výuku češtiny pro cizince a dalších cizích jazyků s tématem trvalé udržitelnosti života. Tvůrci aktivit považují toto téma nejen za obecně prospěšné, ale i za velmi vhodné pro výuku jazyků. Každý člověk musí řešit otázky spojené např. s recyklací odpadu či vlivem moderních technologií na náš život. Tato problematika přirozeně provokuje diskusi, rozdílné názory a stanoviska, což je pro výuku cizích jazyků více než žádoucí prostředí. Aktivity pro výuku jazyků jsou k dispozici zdarma na webu www.sustaenable.eu., včetně metodické příručky v češtině i v dalších mutacích.
Autor Vojtěch Čejka

Role digitálních technologií ve výuce cizích jazyků – vzdělávací obsah

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Druhý díl dvoudílného článku, který vychází jako poslední ze série Digitální technologie ve výuce cizích jazyků, pojednává o digitálních technologiích a jejich roli ve vzděláváním obsahu.
Autor Ondřej Neumajer

Role digitálních technologií ve výuce cizích jazyků – didaktický prostředek

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Digitální technologie mohou hrát ve vzdělávání více rolí. V dvoudílném článku, který vychází jako poslední ze série Digitální technologie ve výuce cizích jazyků, se zmíníme o dvou těchto rolích. Tento první díl pojednává o digitálních technologií jakožto o didaktickém prostředku, druhý díl přibližuje jejich roli ve vzděláváním obsahu.
Autor Ondřej Neumajer

Zpráva o přípravě nové učebnice latiny pro gymnázia

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o vznikající učebnici latiny pro gymnázia, založené na textové metodě.
Autor Marcela Slavíková

Metodické poznámky k 1. lekci učebnice Familia Romana

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tento článek přináší zkušenosti autorky s výukou první části první lekce učebnice Familia Romana. Nabízí praktický návod k vedení hodiny, doplňuje o odkazy na další činnost podporující jednak zkušenost učitele, jednak rozvíjející znalosti žáka.
Autor Lenka Jedličková
Celkem: 130