Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rozvíjíme čtenářské dovednosti
| Článek vznikl jako reflexe konference NÚV ke čtenářské dovednosti – jaro 2018.  | Mgr. Jana Čadová |
|
|
| |
|
04. 10. 2018 |
3398 |
Ověřování čtenářských dovedností v jazykovém vzdělávání
| Cílem textu je seznámit se se základními principy ověřování čtenářských dovedností v oblasti jazykového vzdělávání.  | Mgr. František Brož |
|
|
| |
|
03. 10. 2018 |
2074 |
Standardy odborného jazykového vzdělávání v oboru předškolní a mimoškolní pedagogika
| Podpora výuky odborného cizího jazyka ve středním odborném vzdělávání je jednou z priorit současného jazykového vzdělávání v ČR. V současné době zaměstnavatelé vyžadují absolventy škol, kteří jsou na dostatečné jazykové úrovni a jsou vybaveni jak jazykovými, tak společenskými i osobnostními kompetencemi.  | Jitka Tůmová |
|
|
| |
|
09. 07. 2018 |
2566 |
Standardy odborného jazykového vzdělávání v oboru Mechanik elektrotechnik
| Podpora výuky odborného cizího jazyka ve středním odborném vzdělávání je jednou z priorit současného jazykového vzdělávání v ČR. V současné době zaměstnavatelé vyžadují absolventy škol, kteří jsou na dostatečné jazykové úrovni a jsou vybaveni jak jazykovými, tak společenskými i osobnostními kompetencemi.  | Marcela Žáková |
|
 |
| |
|
14. 03. 2018 |
2334 |
Letní plavba němčináře do tří zajímavých destinací
| SERR ve výuce jazyků – zbytečná zátěž dalšími dokumenty, nebo užitečný pomocník? Evropské jazykové portfolio a Profile Deutsch jako další nástroje. Zamyšlení z pohledu němčináře.  | Markéta Švadlenová |
|
|
| |
|
08. 03. 2018 |
2218 |
Christmas for Toddlers
| Lekce Christmas for Toddlers zpracovává téma Vánoce a zimní období. Celá lekce by měla probíhat v anglickém jazyce, záleží zde však s jak pokročilými dětmi pracujeme. Lekce není vhodná pro úplné začátečníky, avšak lze ji poupravit (stačilo by některé pokyny dovysvětlit v mateřském jazyce).
Jedná se o lekci, kterou si každý učitel přizpůsobí svým dětem na míru. Aktivity na sebe nenavazují, dají se tedy přehodit, či rozložit do více lekcí.  | Veronika Lorgerová |
|
|
| |
|
05. 12. 2017 |
4953 |
Chuť přiblížit se a pochopit se je zásadní
| ZŠ Angelovovu v Praze navštěvují žáci-cizinci především z Vietnamu a bývalých republik Sovětského svazu. Po příchodu do školy je provedena diagnostika vzdělávacích a sociálních potřeb. Ve spolupráci s organizací META následuje diagnostika úrovně českého jazyka. O žáky-cizince pečuje tým odborníků. Škola nabízí výuky češtiny jako druhého jazyka, adaptační kurzy a systematicky buduje multikulturní prostředí. Nedílnou součástí je i široká nabídka volnočasových aktivit. Nejdůležitější je však ochota jednotlivých učitelů se k žákům-cizincům přiblížit a pochopit je.  | Mgr. Michal Lokaj |
|
|
| |
1 komentář |
14. 11. 2017 |
4121 |
Francouzština a její online podpora 2
| Tento článek je rozdělen do dvou dílů. Článek Francouzština a její online podpora 2 navazuje na článek s názvem Francouzština a její online podpora 1, který shromažďoval webové a mobilní aplikace zabývající se podporou výuky francouzského jazyka ve formálním a neformálním vzdělávání. Tento díl pojednává o webových stránkách zabývajících se gramatikou, poslechy a podcasty, slovníky a francouzskými knihami a příběhy. Cílem je vytvořit shrnutí krátkých recenzí vybraných webových stránek.  | Mgr. Karel Šimeček |
|
|
| |
|
02. 11. 2017 |
4799 |
Francouzština a její online podpora 1
| Tento článek je rozdělen do dvou dílů. Článek Francouzština a její online podpora 1 shromažďuje webové a mobilní aplikace zabývající se podporou výuky francouzského jazyka ve formálním a neformálním vzdělávání. Cílem je vytvořit shrnutí krátkých recenzí vybrané webové aplikace. Další díl s názvem Francouzština a její online podpora 2 pojednává o webových stránkách zabývajících se gramatikou, poslechy a podcasty, slovníky a francouzskými knihami a příběhy.  | Mgr. Karel Šimeček |
|
|
| |
|
25. 10. 2017 |
4071 |
Úsporná transkripce anglické výslovnosti
| Málokterý student si dokáže propojit vyslovené anglické slovo s jeho grafickým zápisem. Učí se odděleně výslovnost od zápisu. Předkládaný alternativní přepis anglické výslovnosti vychází z podobné logiky jako diakritika v češtině. Za využití pomocných značek dokáže vyznačit, jak správně přečíst anglické slovo. Další výhodou této transkripce je, že je možno ji používat v souvislém textu, kde by na plnou výslovnost do závorek nebylo místo. Tím, že se sloučí výslovnost se zápisem, zlepšuje se zapamatovatelnost anglických slov – žák je pak nevnímá jako chaotický shluk písmenek.  | Jeroným Klimeš |
|
|
| |
1 komentář |
11. 10. 2017 |
4080 |