Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnaziální vzdělávání > Učitel > Psychologie

Zobrazit na úvodní stránce článků

Dostupné záložky

Tato kategorie nemá podřazené záložky.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Inventář znaků rozvojetvorného učení – Mentální mapování

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Základním smyslem seriálu je poskytnout učitelům psychodidaktický rámec pro tvorbu postupů vedoucích k rozvoji myšlení, učení a poznávání v procesu školního učení tak, aby žáci v konkrétních úkolových situacích dostali možnost učit se a poznávat smysluplně, zpracovávat informace s porozuměním a rozvíjet svoji učební způsobilost.
Autor Hana Krykorková

Zakletá tvořivost

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek pojednává o tvořivosti a jejím významu v životě jedince. Vybízí k rozvíjení tvořivého myšlení v pedagogické praxi jak u žáků, tak u učitelů samých.
Autor Blanka Rozehnalová

Inventář znaků rozvojetvorného učení – Smysl

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Základním smyslem seriálu je poskytnout učitelům psychodidaktický rámec pro tvorbu postupů vedoucích k rozvoji myšlení, učení a poznávání v procesu školního učení tak, aby žáci v konkrétních úkolových situacích dostali možnost učit se a poznávat smysluplně, zpracovávat informace s porozuměním a rozvíjet svoji učební způsobilost.
Autor Hana Krykorková

Inventář znaků rozvojetvorného učení – Otázka

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Základním smyslem seriálu je poskytnout učitelům psychodidaktický rámec pro tvorbu postupů vedoucích k rozvoji myšlení, učení a poznávání v procesu školního učení tak, aby žáci v konkrétních úkolových situacích dostali možnost učit se a poznávat smysluplně, zpracovávat informace s porozuměním a rozvíjet svoji učební způsobilost.
Autor Hana Krykorková

Inventář znaků rozvojetvorného učení – Pomoc

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Základním smyslem seriálu je poskytnout učitelům psychodidaktický rámec pro tvorbu postupů vedoucích k rozvoji myšlení, učení a poznání v procesu školního učení tak, aby žáci v konkrétních úkolových situacích dostali možnost učit se a poznávat smysluplně, zpracovávat informace s porozuměním a rozvíjet svoji učební způsobilost.
Autor Hana Krykorková

Inventář znaků rozvojetvorného učení – Sebereflexe, metakognice a autoregulace

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Základním smyslem seriálu je poskytnout učitelům psychodidaktický rámec pro tvorbu postupů vedoucích k rozvoji myšlení, učení a poznání v procesu školního učení tak, aby žáci v konkrétních úkolových situacích dostali možnost učit se a poznávat smysluplně, zpracovávat informace s porozuměním a rozvíjet svoji učební způsobilost.
Autor Hana Krykorková

Model rozvojetvorného školního učení – Diagnostika úkolové situace před jejím zadáním (PRE)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Základním smyslem seriálu je poskytnout učitelům psychodidaktický rámec pro tvorbu postupů vedoucích k rozvoji myšlení, učení a poznání v procesu školního učení tak, aby žáci v konkrétních úkolových situacích dostali možnost učit se a poznávat smysluplně, zpracovávat informace s porozuměním a rozvíjet svoji učební způsobilost.
Autor Hana Krykorková

Model rozvojetvorného školního učení ‒ Úkolová situace a její diagnostika

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Základním smyslem seriálu je poskytnout učitelům psychodidaktický rámec pro tvorbu postupů vedoucích k rozvoji myšlení, učení a poznání v procesu školního učení tak, aby žáci v konkrétních úkolových situacích dostali možnost učit se a poznávat smysluplně, zpracovávat informace s porozuměním a rozvíjet svoji učební způsobilost.
Autor Hana Krykorková

Problémy s žákovskou motivací

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek přináší ukázku z publikace Jaký jsem učitel od Vladimíra Hrabala a Isabelly Pavelkové. Vybraná kapitola se zabývá tématem žákovské motivace ve vztahu k problematice školní nudy.
Autor Doc. PhDr. Vladimír Hrabal, CSc.

Gender ve vzdělávání dětí a mládeže

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek pojednává o odlišnosti mezi muži a ženami, původu této odlišnosti, genderu a jeho vlivu v oblasti vzdělávání. Popisuje jednotlivé teorie vzniku této odlišnosti: teorii sociálního konstruktivismu, biologického determinismu, transformativní pojetí vývoje genderu. V závěru popisuje také novou teorii genderové dekonstrukce, jež tvrdí, že rozdíly mezi muži a ženami se postupně „smazávají“ až nakonec budou existovat jen rozdíly biologické. V oblasti vzdělávání se zaměřuje na vliv genderu v této oblasti (což se projevuje například odlišnými preferencemi předmětů a studijních oborů, rozdílnými přístupy pedagogů k chlapcům a k dívkám) a vytváření rodově citlivé školy.
Autor Lucie Zormanová
Celkem: 60