Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnaziální vzdělávání > Učitel

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Pane strážníku, neviděl jste mého kamaráda?

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Základní aktivita je v různých variantách často využívána v mateřských školách. Další varianty přinášejí kolegové pro obohacení výuky chemie, českého jazyka a ICT. Inspirovat se určitě mohou i učitelé v dalších oborech, na různém stupni vzdělávání.
Autor Hana Splavcová

Fakultní školy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek připomíná neutěšenou situaci v oblasti vstupu absolventů pedagogického studia do učitelské praxe. V souvislosti s úvahami o možnostech asistovaného počátku pedagogického působení elévů učitelské profese se snaží poukázat na některé zajímavé zkušenosti ze zahraničí. Přichází s návrhem na obnovení důležitosti tzv. fakultních škol a jejich využití při řešení úskalí prvních kroků v učitelském povolání. Zamýšlí se nad možností zřízení středisek asistovaného uvádění do učitelské profese při fakultních školách, nad možnostmi šíře a účinnosti jejich působení.
Autor Naděžda Morávková

Dělení hvězd podle spekter - HR diagram

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek je určen všem učitelům, kteří by HR diagram nezařadili do běžné výuky, nebo pro ty, kteří rádi přibližují složité a žákům vzdálené informace analogiemi a opisy.
Autor Petr Pudivítr

Sociální a emocionální potřeby mimořádně nadaných dětí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ve svém příspěvku se autorka věnuje sociálním a emocionálním problémům mimořádně nadaných dětí. Odborníci rozlišují dva typy zdrojů problémů – exogenní (vnější) a endogenní (vnitřní). V mnoha případech se u mimořádně nadaných jedná o kombinaci těchto charakteristik. Autorka uvádí několik možností, jak těmto problémům předcházet.
Autor Jitka Sejvalová

Jak budovat vzdělávací prostředí digitálních učitelů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek rozebírá obsah potřebných ICT kompetencí učitelů a naznačuje, jak je možné je rozvíjet.
Autor Bořivoj Brdička

Školní šikanování z různých stran

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Autor z různých pohledů na konkrétním příkladu ukazuje, co je šikana. Zároveň upozorňuje na nepřipravenost učitelů tento jev řešit (zejména v pokročilých stadiích).
Autor Michal Kolář

Koláž: Problém nekázně se netýká jen školství

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Výtah z monitorovaných textů týkajících se problematiky nekázně ve školství.
Autor Jana Hrubá

Zavádění a rozšiřování CLIL na základních uměleckých školách (ZUŠ) v období 2009-2011. Studie proveditelnosti

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek shrnuje dosavadní poznatky získané s konceptem CLIL na ZUŠ. Představuje pohled učitele základní umělecké školy z praxe a má sloužit učitelům základních uměleckých škol k úvaze nad možnostmi zavedení či rozšíření CLIL v jejich vlastní výuce a dále všem, kdo k uvedeným možnostem mohou přispět.
Autor Zdeněk Vašíček

Smysluplné neorganizované nekonference

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek popisuje novou formu aktivity organizované zdola samotnými učiteli s cílem vyměňovat si zkušenosti s využitím vzdělávacích technologií.
Autor Bořivoj Brdička

Nová příručka ke studiu didaktiky dějepisu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek informuje o publikaci Příručka ke studiu didaktiky dějepisu D. Labischové a B. Gracové. Jedná se o ucelené moderní didaktické dílo zohledňující inovativní přístupy ve vzdělávání.
Autor Dagmar Hudecová
Celkem: 567