Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnaziální vzdělávání > Učitel

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Dělení hvězd podle spekter - HR diagram

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek je určen všem učitelům, kteří by HR diagram nezařadili do běžné výuky, nebo pro ty, kteří rádi přibližují složité a žákům vzdálené informace analogiemi a opisy.
Autor Petr Pudivítr

Klíčové teorie nadání a jejich aplikace v práci s mimořádně nadanými žáky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V úvodu příspěvku se autorka věnuje definici nadaných žáků, způsoby jejich identifikace, charakterovými specifiky (v pozitivním i negativním ohledu). Dále se zabývá přístupem pedagogů k těmto žákům, jakým způsobem je možné obohatit výuku, podporovat kreativitu, propojit teorii s praxí. Autorka se též věnuje dlouhodobé tradici českého vzdělávacího systému, co se týče péče o dětské talenty v mimoškolních činnostech.
Autor Jitka Sejvalová

Výzkum nadaných dětí v předškolním věku (metodika, shrnutí zjištění a závěry)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Včasná diagnostika mimořádně nadaných dětí a žáků byla předmětem výzkumného šetření, s jehož některými výsledky seznamuje série článků. Úvodní text obsahuje kromě charakteristiky, popisu vzorku a metodiky především shrnutí zjištění a závěry.
Autor David Heider

Nadání a předškolní dítě

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se věnuje výzkumné kategorii sledující projevy a charakter nadání.
Autor David Heider

Rodina a nadané dítě

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se věnuje výzkumné kategorii sledující vliv rodinného prostředí a některých sociometrických dat.
Autor David Heider

Nadané dítě a vrstevníci

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se věnuje výzkumné kategorii sledující vztahy nadaného dítěte a vrstevníků a také problematice tzv. dvojí výjimečnosti nadaných.
Autor David Heider

Možnosti rozvoje potenciálu mimořádně nadaných ve školním prostředí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka příspěvku popisuje různé možnosti přístupu k mimořádně nadaným žákům. Pedagog může volit mezi dvěma přístupy – akcelerací a enrichmentem. V každém případě je nutné výuku přizpůsobit obsahově, organizačně a metodologicky; je nutná spolupráce mezi školou, rodiči a žákem samotným. Mimořádně nadaní žáci mohou využívat různých forem vzdělávání: e-learning, pull-out programy, zájmové třídy zaměřené na určitá témata...
Autor Lucie Novotná

Metodický portál

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Metodický portál, jehož hlavním cílem je poskytovat učitelům metodickou podporu a prostor pro sdílení výukových textů a materiálů, funguje na adrese http://www.rvp.cz/ od roku 2005. V roce 2009 doznal velkých změn.
Autor Alena Černá

Jednoduše na školní web

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Díky masivnímu rozvoji internetu mají dnes české školy možnost využívat mnoha on-line služeb, pomocí nichž mohou školní webové stránky vytvářet i lidé, kteří v tomto oboru nejsou profesionály. Pro školy nabízejí poskytovatelé zajímavé slevy, některé kvalitní služby jsou zcela zdarma.
Autor Ondřej Neumajer

Školní informační systémy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Moderních informačních systémů škol je na českém trhu několik. Článek shrnuje možnosti těchto systémů a předkládá doporučená kritéria pro výběr toho pravého, který bude řešit potřeby vaší školy. Na závěr článku je uveden seznam nejrozšířenějších školních systémů v ČR.
Autor Ondřej Neumajer
Celkem: 567