Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnaziální vzdělávání > Učitel

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Vzdělávání v Informační společnosti - Bangemannův projev na semináři Evropského parlamentu

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Výtah z přednášky Dr. Martina Bangemanna, člena Evropské komise, přednesené 22. 4. 1997 v Evropském parlamentu v Bruselu na semináři ICL nazvaném: "Podpora evropských kulturních hodnot v informační společnosti."
Autor Ivo Zajíc

Mimořádně nadané děti s handicapem

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka ve svém příspěvku uvádí charakteristiky mimořádně nadaných dětí s postižením. Věnuje se přístupu pedagogů k těmto žákům. Uvádí, že identifikace dvakrát výjimečných je velmi obtížná, pedagogové nejsou dostatečně vybaveni pro práci s těmito dětmi. Autorka charakterizuje odlišnosti dětí, které se ve třídě nudí a dětí s poruchami pozornosti.
Autor Lucie Novotná

Sociální a emocionální potřeby mimořádně nadaných dětí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ve svém příspěvku se autorka věnuje sociálním a emocionálním problémům mimořádně nadaných dětí. Odborníci rozlišují dva typy zdrojů problémů – exogenní (vnější) a endogenní (vnitřní). V mnoha případech se u mimořádně nadaných jedná o kombinaci těchto charakteristik. Autorka uvádí několik možností, jak těmto problémům předcházet.
Autor Jitka Sejvalová

Klíčové teorie nadání a jejich aplikace v práci s mimořádně nadanými žáky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V úvodu příspěvku se autorka věnuje definici nadaných žáků, způsoby jejich identifikace, charakterovými specifiky (v pozitivním i negativním ohledu). Dále se zabývá přístupem pedagogů k těmto žákům, jakým způsobem je možné obohatit výuku, podporovat kreativitu, propojit teorii s praxí. Autorka se též věnuje dlouhodobé tradici českého vzdělávacího systému, co se týče péče o dětské talenty v mimoškolních činnostech.
Autor Jitka Sejvalová

Kdo jsou mimořádně nadaní?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka se ve svém příspěvku zabývá problematikou nadaných žáků, způsoby jejich identifikace, charakterovými specifiky (v pozitivním i negativním ohledu).
Autor Lucie Novotná

Definice a projevy nadaných žáků

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka se ve svém příspěvku zabývá problematikou nadaných žáků, způsoby jejich identifikace, charakterovými specifiky (v pozitivním i negativním ohledu).
Autor Jitka Sejvalová

Proč by měl být učitel občanské výchovy informován o identifikaci nadání a nadprůměrné inteligenci?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka ve svém příspěvku upozorňuje pedagogy na skutečnost, že se studijní výkony mimořádně nadaných žáků mohou pohybovat v rovině průměru i podprůměru. Dále se věnuje nutnosti změny v přístupu pedagogů k těmto mimořádně nadaným žákům (zejména učitelů občanské výchovy a základů společenských věd). Právě učitelé OV mohou být nositeli změny v přístupu k mimořádně nadaným žákům.
Autor Jitka Sejvalová

Možnosti rozvoje potenciálu mimořádně nadaných ve školním prostředí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka příspěvku popisuje různé možnosti přístupu k mimořádně nadaným žákům. Pedagog může volit mezi dvěma přístupy – akcelerací a enrichmentem. V každém případě je nutné výuku přizpůsobit obsahově, organizačně a metodologicky; je nutná spolupráce mezi školou, rodiči a žákem samotným. Mimořádně nadaní žáci mohou využívat různých forem vzdělávání: e-learning, pull-out programy, zájmové třídy zaměřené na určitá témata...
Autor Lucie Novotná

Evaluační úlohy z fyziky k tematickému celku POHYB TĚLES. SÍLY

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka se ve svém příspěvku věnuje hodnocení žáků. Pro tyto účely vytvořila soubor evaluačních úloh pro tematický celek POHYB TĚLES. SÍLY (http://physics.ujep.cz/~ehejnova/~hejnova). Soubor evaluačních úloh umožňuje zjišťovat úroveň základních, popř. i rozšiřujících znalostí a dovedností především u žáků na konci základního vzdělávání. Navržený soubor evaluačních úloh může sloužit jako vzor pro tvorbu úloh dalších.
Autor Eva Hejnová

O hodnocení žáků ve Finsku

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Autorka v příspěvku uvádí možné důvody školní úspěšnosti Finska. Zmiňuje se o kvalitní koncepci finského školství a zejména se věnuje velmi propracovanému systému hodnocení žáků, které se vyznačuje nápaditou klasifikační stupnicí zachycující vývoj žáka a individuálním přístupem
Autor Zuzana Maťašová
Celkem: 567