Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnaziální vzdělávání > Kurikulum

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jak zjistit stav, ve kterém se škola nachází

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ještě než se pustíme do práce, je nutné si zmapovat stav věcí. Jak na to? Článek radí, co použít pro to, aby zmapování skutečně zachytilo to, co potřebujeme vědět.
Autor Jan Hoštička

Organizace pracovních týmů

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Při přípravě tvorby ŠVP je třeba celou práci dobře zorganizovat.
Autor Jana Hejčíková

TQM - Total Quality Management

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
TQM je metoda, která nabízí alternativní a přínosnou možnost při rozvoji školy.
Autor Zuzana Maťašová

CLIL jako podpora vícejazyčnosti v praxi

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
CLIL je jednou z možností, jak naplnit cíl vícejazyčnosti, který prosazuje evropská jazyková politika.
Autor Kamila Sladkovská

Jak na průřezová témata

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autor se ve svém teoretickém příspěvku zabývá otázkou, jak realizovat průřezová témata v rámci ŠVP. Komentuje a hodnotí tři hlavní způsoby takových realizací na základě analýz z 11. ZŠ Plzeň.
Autor Mgr. Pavel Červený

Jak jsme ve Švédsku vytvářeli společně sdílenou představu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Rozsáhlý teoretický článek podrobně mapuje a hodnotí kurikulární reformu švédského školství započatou v 1. polovině 90. let, zejména se zřetelem k jejím úskalím.
Autor Joakim Lövgren

Rámcové vzdělávací programy a jejich úpravy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
RNDr. Jindřich Kitzberger, člen koncepčního odboru MŠMT, nabízí v rozhovoru odborný pohled na otázky, jak se v rámcových vzdělávacích programech vyrovnávat s rychlými změnami ve vědách i ve společnosti, kdy se už po krátké době může zdát kurikulum neúplné nebo zastaralé, nebo jakým způsobem mají být do revizí RVP zapojeni odborníci z praxe – ředitelé a učitelé škol.
Autor Jindřich Kitzberger

Integrované kurikulum

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek podává přehled možností integrovaného vzdělávání a vysvětluje důvody, proč je nutná změna přístupu.
Autor Ludmila Kovaříková

Rámcový vzdělávací program pro gymnaziální vzdělávání zpracovali

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Seznam autorů RVP GV.
Autor VÚP Praha

Podkladová literatura

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Podkladová literatura
Autor VÚP Praha
Celkem: 68