Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnaziální vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Přírodní učebna Sira Nicholase Wintona

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Autorka seznamuje čtenáře se zřízením přírodní učebny v rámci projektu „zaHRAda” a jejím využitím ve výuce a volnočasových aktivitách.
Autor Eva Krafková

Informační etika II.: Kodexy, principy, paradoxy

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jestliže se chceme zabývat systematicky informační etikou, je třeba, abychom jasně definovali principy a paradigmata, ze kterých vycházíme. Mimo to je třeba se věnovat pramenům, které na tyto základní zdroje informační etiky odkazují a které jsou pro informační specialisty závazné. Prostor bude věnován také některým paradoxům, které mohou vzniknout při aplikaci principů na reálné situace.
Autor Michal Černý

Kolik měří slepičí krok?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Námět na spolupráci mezi informatikou, fyzikou a zeměpisem (geografií) při výuce astronomie. S využitím internetu vyhledávají žáci informace o době trvání dne v období kolem zimního slunovratu.
Autor Jaroslav Kusala

Didaktická hra a její význam ve vyučování

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Toto téma článku jsem si zvolila proto, abych dokázala odpovědět na otázku, zda didaktická hra, jako jedna z výukových metod, může svým zařazením do vyučování napomoci ke splnění kompetencí a cílů, které vymezuje RVP a zda tedy má ve vzdělávacím procesu svůj význam a opodstatnění.
Autor Libuše Sochorová

Škola pro udržitelný rozvoj – výzva všem

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Příspěvek představuje mnohé aktivity a vydařené akce, které byly uskutečněny v rámci projektu Škola pro udržitelný rozvoj, jenž byl zaměřen na zlepšování životního prostředí. Stěžejní byla v tomto projektu spolupráce školy a obce. Článek se také zmiňuje o zajímavých a prospěšných aktivitách občanského sdružení TIMUR – Týmová iniciativa pro udržitelný rozvoj.
Autor Hana Kühnlová

S koloběžkou za zážitky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Účelem tohoto článku je základní seznámení s koloběhem, jeho historií a možnostmi sportovního vyžití. Chceme ukázat koloběžku nejen jako sportovní nástroj pro ligové soutěže, ale také jako zdroj zábavy, který vás dopraví kamkoliv ve městě, na hradní zříceninu nebo na hřebeny Krušných hor.
Autor Mgr. Kateřina Houšková

Hry v hudební výchově na základní škole

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek obsahuje jedenáct inspirativních námětů v podobě hudebních her (rytmické, rytmicko – pohybové apod), které autorka sama vyzkoušela a zařadila do výuky.
Autor Libuše Čulíková

STEP analýza

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Anotace: STEP analýza je další možností realizace autoevaluace ve školách, která nabízí jednoduché a přehledné schéma vnějších faktorů, které mohou školu ovlivňovat.
Autor Milan Báča

Aktivizující výukové metody

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Aktivizující výukové metody uplatňuje učitel ve vzdělávání při učení žáků, kdy žák aktivně, vědomě a uvědoměle třídí data, zařazuje je do poznatkových struktur; analyzuje, srovnává a hodnotí informace, učí se samostatnosti a tvořivosti, rozvíjí svoji osobnost.
Autor Prof. PhDr. Josef Maňák, CSc.

Čtyři svobody

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Co přineslo sjednocení Evropy každému z nás? Vnímají naši žáci svobodu pohybu lidí, zboží, služeb a kapitálu jako významnou hodnotu, nebo jim to připadá samozřejmé? Mají představu o tom, co to byl devizový příslib a výjezdní doložka?
Autor Anna Valouchová
Celkem: 3917