Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnaziální vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Obrana médií

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Masová média a jejich pozitivní role ve společnosti, důsledky meditace (mediatizace) společnosti, vliv médií na náš každodenní život - způsob komunikace, společenskou činnost, instituce, mezilidské vztahy, ekonomické a politické aspekty.
Autor Jan Jirák

O zpravodajství aneb Proč je to všechno ve zprávách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zpravodajství je významnou složkou veřejného života, jehož výslednou podobu určují mnohé faktory.
Autor Jan Jirák

Celoškolní projekt - Světlo

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
V příspěvku autorka popisuje celoškolní projekt na téma Světlo. Projektu předcházela asi půlroční příprava, při níž žáci připravovali vystoupení, pokusy, výrobky, referáty a obrázky k danému tématu. Na projektu spolupracovali učitelé různých předmětů (např. fyziky, českého jazyka, angličtiny, výtvarné výchovy, dramatické a hudební výchovy, pěstitelských prací, přírodopisu).
Autor Mgr. Zdeňka Pinkavová

Výuka Newtonových zákonů I - intuitivní představy žáků

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka v příspěvku uvádí, že si každé dítě na základě vlastní zkušenosti vytvoří tzv. intuitivní představy, které jsou velmi často v rozporu s vědeckými poznatky. Mnoho takových představ je spojeno s pohybem a silami. Článek je přehledem typických intuitivních představ o pohybu a síle. Obsahuje rovněž úlohy s typicky chybnými odpověďmi x správnými odpověďmi. Žáci by měli poznat rozpor mezi vlastní představou a tím, co považují za správné fyzikové. Teprve pak se mohou učitelé pustit do objasňování Newtonových zákonů.
Autor Dana Mandíková

Výuka Newtonových zákonů II - výklad

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka v příspěvku uvádí, že si každé dítě na základě vlastní zkušenosti vytvoří tzv. intuitivní představy, které jsou velmi často v rozporu s vědeckými poznatky. V příspěvku jsou postupně rozebrány Newtonovy zákony. Je na nich demonstrováno, v čem jsou v rozporu s prvotními představami žáků. Cílem článku je poradit pedagogům, jak by měli postupovat, aby tyto představy korigovali.
Autor Růžena Kolářová

Gramatika ve výuce německého jazyka na 2. stupni ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci by měli odhalit, že gramatika opravdu pomáhá mluvit i psát, že ulehčuje život, protože napomáhá porozumění. Žáci by si měli být vědomi toho, že zvládnutím každého gramatického jevu se rozšiřuje jejich schopnost a možnost vyjadřovat se o sobě a světě kolem, o všem, co je zajímá a čím žijí. Text je doplněn několika praktickými náměty.
Autor Alena Podepřelová

Váhy pro život

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Odpovědné sexuální chování skýtá nepřeberné množství témat, o nichž by měli žáci přemýšlet a diskutovat. Autorka nabízí jeden z možných způsobů, jak výše zmíněné realizovat.
Autor Lenka Kubrichtová

Začátek jazykové výuky - 2. stupeň

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Každý věk má určité přednosti i deficity, což platí i při jazykové výuce. Kromě jejich přehledu je součástí tohoto článku i několik námětů na počáteční hodiny výuky němčiny.
Autor Milena Zbranková

Matematické rozcvičky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V příspěvku autor popisuje možnosti využití matematických rozcviček při výuce. Na článek navazují další dva příspěvky - Geometrické rozcvičky a Aritmetické rozcvičky, ve kterých jsou uvedeny ukázky již vyzkoušených rozcviček s didaktickým komentářem.
Autor Peter Krupka

Geometrické rozcvičky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
V příspěvku je popsáno několik rozcviček s geometrickou tematikou. Ke všem rozcvičkám je připojen komentář, jak s úlohami pracovat a jak je při výuce matematiky použít.
Autor Peter Krupka
Celkem: 3933