Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnaziální vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jak rozpoznat věrohodnost, relevanci, spolehlivost informací a informačních pramenů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nárůst objemu informací vyžaduje schopnost rozlišování jejich hodnoty (věrohodnosti, relevance, spolehlivosti). Tomuto účelu mohou posloužit i postupy, které tento článek zmiňuje.
Autor Zdeněk Jonák

Uplatňování kritického myšlení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Průběžně doplňovaný cyklus článků o kritickém myšlení v kontextu vzdělávacího oboru ICT.
Autor Zdeněk Jonák

Klíčové kompetence ve vzdělávacích systémech zemí EU

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Dotazník mapující pozici klíčových kompetencí ve vzdělávacích systémech některých evropských států. Text odkazuje na klíčové kompetence definované v rámci Lisabonského procesu.
Autor VUP Praha

Pracovní skupina C - Informační a komunikační technologie

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V rámci Lisabonského procesu byla ustanovena pracovní skupina C, která se soustředí na zajištění přístupu k ICT pro všechny občany. Předkládáme některé dílčí závěry, ke kterým dospěla.
Autor Zdeněk Svoboda

Inspirace k realizaci průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek shrnuje principy a východiska průřezového tématu společně s jeho přínosy a přístupy k realizaci.
Autor Eliška Walterová

Výchova k sociálním dovednostem – inspirace k realizaci

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autor nabízí několik cest k začlenění průřezového tématu do práce školy. (Pozn. red.: Nynější verze RVP GV používá pro toto průřezové téma název Osobnostní a sociální výchova.)
Autor Josef Valenta

Environmentální výchova – inspirace k realizaci průřezového tématu

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Environmentální výchova umožňuje kromě tradičního frontálního způsobu výuky využití jiných výukových postupů. Při její realizaci lze využít zkušeností různých neziskových organizací, které se touto problematikou zabývají.
Autor Svatava Janoušková

Inspirace k realizaci průřezového tématu Multikulturní výchova

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Základní didaktické zásady a doporučené zdroje k výuce průřezového tématu.
Autor Marie Rokosová

Multikulturní výchova; problémy spojené s její realizací

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Začlenění multikulturní výchovy (je akceptována v Rámcových vzdělávacích programech pro základní a gymnaziální vzdělávání) do vzdělání je potřebné, jeho realizace však není jednoduchá. Cílem multikulturní výchovy je vést žáky k tomu, aby chápali kulturní specifičnost příslušníků jiných etnických, náboženských a rasových skupin a tolerovali tyto odlišnosti. V českém prostředí se multikulturní výchova většinou zaměřuje na záležitosti soužití s Romy. Je však žádoucí zaměřovat se i na různé imigrantské skupiny žijící v ČR, dále pak na etnika s nimiž Češi sousedí. Dalším problémem spjatým s realizací multikulturní výchovy ve školách je další vzdělávání učitelů.
Autor Jan Průcha

Lisabonský proces – Vzdělávání a odborná příprava v Evropě do roku 2010

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek informuje o strategických záměrech a cílech vytyčených pro vzdělávání v rámci Lisabonského procesu.
Autor Lucie Hučínová