Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnaziální vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Evaluační úlohy z fyziky k tematickému celku POHYB TĚLES. SÍLY

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka se ve svém příspěvku věnuje hodnocení žáků. Pro tyto účely vytvořila soubor evaluačních úloh pro tematický celek POHYB TĚLES. SÍLY (http://physics.ujep.cz/~ehejnova/~hejnova). Soubor evaluačních úloh umožňuje zjišťovat úroveň základních, popř. i rozšiřujících znalostí a dovedností především u žáků na konci základního vzdělávání. Navržený soubor evaluačních úloh může sloužit jako vzor pro tvorbu úloh dalších.
Autor Eva Hejnová

Výchova demokratického občana - klima školy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Průřezové téma Výchova demokratického občana klade důraz na propojení kognitivní složky s aplikačními schopnostmi žáků. K dosažení tohoto cíle napomáhá koncept otevřené školy s demokratickým klimatem.
Autor Věra Jirásková

Příznaky nevěrohodných informačních zdrojů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V mnohých diskurzech se setkáváme s argumenty, jejichž podloženost lze s úspěchem zpochybnit.
Autor Zdeněk Jonák

Nový projekt eTwinning – významná příležitost pro navázání spolupráce českých škol se zahraničními partnery

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o zahájení činnosti nového programu Evropské komise podporujícího online spolupráci škol koordinovaného EUN.
Autor Daniel Tocháček

Jak rozpoznat věrohodnost, relevanci, spolehlivost informací a informačních pramenů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nárůst objemu informací vyžaduje schopnost rozlišování jejich hodnoty (věrohodnosti, relevance, spolehlivosti). Tomuto účelu mohou posloužit i postupy, které tento článek zmiňuje.
Autor Zdeněk Jonák

Uplatňování kritického myšlení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Průběžně doplňovaný cyklus článků o kritickém myšlení v kontextu vzdělávacího oboru ICT.
Autor Zdeněk Jonák

Klíčové kompetence ve vzdělávacích systémech zemí EU

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Dotazník mapující pozici klíčových kompetencí ve vzdělávacích systémech některých evropských států. Text odkazuje na klíčové kompetence definované v rámci Lisabonského procesu.
Autor VUP Praha

Pracovní skupina C - Informační a komunikační technologie

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V rámci Lisabonského procesu byla ustanovena pracovní skupina C, která se soustředí na zajištění přístupu k ICT pro všechny občany. Předkládáme některé dílčí závěry, ke kterým dospěla.
Autor Zdeněk Svoboda

Inspirace k realizaci průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek shrnuje principy a východiska průřezového tématu společně s jeho přínosy a přístupy k realizaci.
Autor Eliška Walterová

Výchova k sociálním dovednostem – inspirace k realizaci

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autor nabízí několik cest k začlenění průřezového tématu do práce školy. (Pozn. red.: Nynější verze RVP GV používá pro toto průřezové téma název Osobnostní a sociální výchova.)
Autor Josef Valenta