Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnaziální vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Pojetí Výtvarné výchovy v rámci vzdělávací oblasti Umění a kultura

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Pojetí výtvarné výchovy, proměna vzdělávacího obsahu, doporučení pro rozpracování učiva do osnov školního vzdělávacího programu
Autor Markéta Pastorová

Ke koncepci vzdělávacího oboru Zeměpis (Geografie) v RVP ZV

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek obsahuje přiblížení koncepce oboru v RVP ZV.
Autor Josef Herink

Pracovní skupina C - Informační a komunikační technologie

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V rámci Lisabonského procesu byla ustanovena pracovní skupina C, která se soustředí na zajištění přístupu k ICT pro všechny občany. Předkládáme některé dílčí závěry, ke kterým dospěla.
Autor Zdeněk Svoboda

Klíčové kompetence ve vzdělávacích systémech zemí EU

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Dotazník mapující pozici klíčových kompetencí ve vzdělávacích systémech některých evropských států. Text odkazuje na klíčové kompetence definované v rámci Lisabonského procesu.
Autor VUP Praha

Výchova demokratického občana - klima školy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Průřezové téma Výchova demokratického občana klade důraz na propojení kognitivní složky s aplikačními schopnostmi žáků. K dosažení tohoto cíle napomáhá koncept otevřené školy s demokratickým klimatem.
Autor Věra Jirásková

Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech – I. část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
První ze série článků k Výchově k myšlení v evropských a globálních souvislostech, který se zaobírá politickými a pedagogickými východisky tohoto průřezového tématu.
Autor Eliška Walterová

Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech – II

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek objasňuje, jak pracovat se základními pojmy při realizaci Výchovy k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Navazuje na text, který se věnoval politickým a pedagogickým východiskům tohoto průřezového tématu.
Autor Eliška Walterová

Uplatňování kritického myšlení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Průběžně doplňovaný cyklus článků o kritickém myšlení v kontextu vzdělávacího oboru ICT.
Autor Zdeněk Jonák

Jak překládat báseň Ch. Morgensterna „Die Trichter“ do češtiny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Slavná báseň ještě slavnějšího německého básníka Ch. Morgensterna lákala a stále láká k novým a novým překladům. Porovnání českých variant této básně může prozradit i českým žákům nemálo nejen z básnické kuchyně, ale i z možností mateřštiny. A třeba bude i inspirovat k vlastním pokusům.
Autor Bohuslav Hoffmann

Interpretace básnického textu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Interpretovaným textem je báseň Emanuela Frynty Jelikož a Tudíž z knížky Písničky bez muziky, oblíbené u dětí i dospělých. Frynta je nejen klasikem literatury pro děti, ale i autorem, který umí při tvorbě svých básní vtipně a humorně pracovat s mateřštinou. Jeho texty jsou proto ideálním východiskem propojení výuky českého jazyka a literatury na základní škole.
Autor Bohuslav Hoffmann
Celkem: 3932