Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnaziální vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

iPrázdniny s učiteli aneb prázdninová akce Virtuálního Digicentra

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Pozvánka na prázdninovou akci Virtuálního Digicentra s názvem iPrázdniny s učiteli.
Autor Jaroslav Mašek

Digitální rovnost CoSN v roce 2019

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o tom, jak se posunulo řešení problematiky rovnosti žáků v přístupu k technologiím v rámci amerického sdružení Consortium for School Networking.
Autor Bořivoj Brdička

Významná výročí v roce 2019 – společenskovědní vzdělávání: Zdi kolem nás, zdi mezi námi

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek přináší inspiraci pro tematickou výuku – spojuje tři významná výročí (pád Berlínské zdi, pád železné opony a vstup ČR do EU) s tématem svobody a bariér. Lekce využívá aktivizující metody jako je myšlenková mapa, názorová přímka, čtení s porozuměním, alfa box. Lekce je určena pro žáky vyšších ročníků gymnázií.
Autor Mgr. Alena Hesová

Standardy interoperability podle CoSN

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o nástroji amerického sdružení Consortium for School Networking, které na základě standardů interoperability pomáhá školským úřadům řídit integraci technologií do výukového procesu.
Autor Bořivoj Brdička

Galileo Galilei a jeho odkaz ve výuce fyziky na střední škole

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je zaměřen na historický úvod k učivu o gravitační síle, tíhové síle a tíhovém poli. Odkazuje však nikoli na Newtona, ale na jeho myšlenkového předchůdce Galilea Galileie, který svou novou teorií, popisující volný pád, a zejména svým novým přístupem k metodologii vědecké práce, významně ovlivnil paradigma nově se utvářejících přírodních věd.
Autor Zdeněk Hromádka

Na Spomocníkovi – díl 5.: Petr Naske

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

S Petrem Naske o propojování lidí, projektu Podpora práce učitelů, aktivitách Digikoalice, ICT a třídních učitelích a jeho plánech do budoucna.
Autor Jaroslav Mašek

Profil absolventa podle Reicha

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o MOOC kurzu edX Envisioning the Graduate of the Future, který vedl výzkumník MIT a ředitel Teaching Systems Lab Justin Reich. V jeho rámci účastníci vyvíjeli moderně pojatý profil absolventa SŠ.
Autor Bořivoj Brdička

Jak (ne)používat technologie – díl 4.: e-mail

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Seriál Jak (ne)používat technologie je o tom, jak technologie nepoužívat, a přitom je používat. Přesněji, jak je používat efektivně. Autor v něm nechává čtenáře nahlédnout do svého světa učitele (ne)používajícího technologie a ukazuje, jak tyto své zkušenost přenáší na své žáky. Čtvrtý díl je věnovaný e-mailu.
Autor Jaroslav Mašek

Mediální výchova a sociální média (1. část)

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Účelem příspěvku je poskytnout vyučujícím základních, ale zejména středních škol praktické náměty pro průřezové téma vzdělávání „mediální výchova“ a tím i přispět k vytváření mediální gramotnosti žáků. Na tento úvodní příspěvek chceme navázat tématy, která se specifičtěji zaměří na problematiku důvěry a komunikace na sociálních sítích, a nakonec i příspěvkem, který přinese aktuální data z výzkumu, který právě v ČR realizujeme. Podíváme se na vybrané relevantní zdroje k této problematice, které mohou sloužit pro další vzdělávání učitelů v tomto průřezovém tématu (ČŠI z tematické inspekce uvádí, že se nejvíce využívá v předmětech: český jazyk, informatika, výchova k občanství / základy společenských věd a cizí jazyk). Zároveň uvedeme náměty pro aktivity přímo ve škole (často spíše pro střední školy, protože se bude jednat i o zdroje v angličtině + přidáme poznámky z pohledu didaktiky).
Autor Ludvík Eger

Třídní učitel 2.0 – díl 4.: videa

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Čtvrtý díl seriálu o třídním učiteli a technologiích se zaměřuje na videa a jejich sdílení.
Autor Jaroslav Mašek
Celkem: 3907