Domů > Odborné články > Základní vzdělávání > Hlavní města Evropy – hra
Odborný článek

Hlavní města Evropy – hra

23. 6. 2011 Základní vzdělávání
Autor
Radmila Záviská

Anotace

Materiál obsahuje návod ke hře pro skupinu 4 žáků. Žáci si procvičí jména hlavních měst evropských států.

Tento materiál jsem vytvořila já (nezeměpisec) pro suplovanou hodinu zeměpisu.

Popis hodiny

Hra

  • materiál obsahuje 3 sady herních karet (každá sada je určena pro skupinu 4 žáků)
  • každý žák ve skupině dostane 1 hrací kartu se 4 hlavními městy Evropy, žáci si karty navzájem neukazují
  • do skupiny nakopírujeme a následně nastříháme názvy států Evropy z dané sady, zamícháme a kartičky položíme na hromádku lícem (slovy) dolů
  • žáci si postupně berou kartičky se státy, čtou je nahlas a žák, který má hlavní město daného státu na své hrací kartě, si kartičku vezme a přiloží ji na příslušné políčko (zakryje hlavní město)
  • vítězem se stává ten žák, který získal všechny státy na své kartě jako první (jako v každé hře i zde hraje svou roli štěstí – vítězí ten, jehož státy jsou vybrány nejdříve; tento prvek činí hru pro žáky napínavější, zejména ke konci, kdy žákům chybí kartičky např. jednoho státu)
  • hra může pokračovat následným procvičováním – žáci na svých kartách nyní vidí pouze názvy států, jejich úkolem je zopakovat jména hlavních měst; aby si žáci procvičili více států a měst, mohou si ve skupině karty vyměnit
  • pokud všechny skupiny pracovaly se stejnou sadou států a měst, rozdáme další; pokud měla každá skupina sadu jinou, navzájem si je vymění a hra může pokračovat

Doporučení:

  • je výhodné každou sadu vytisknout na jiný barevný papír a uložit do obálek

Reflexe

Žáci si v průběhu hodiny zábavnou formou zopakovali jména hlavních měst Evropy. Při hře učitel musí plnit i funkci rozhodčího, protože se občas vyskytly pochybnosti o správné dvojici město–stát.

Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
doc
52.73 kB
Dokument
Hlavní města Evropy I
doc
53.71 kB
Dokument
Hlavní města Evropy II
doc
53.71 kB
Dokument
Hlavní města Evropy III

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Radmila Záviská

Hodnocení od recenzenta

Tým RVP.CZ
23. 6. 2011
Prezentovanou aktivitu je možné realizovat v nejrůznějších podobách. Příspěvek by měl být impulzem pro zamyšlení, zda bych nemohl (nemohla) něco bodobného také vymyslet.

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Klíčové kompetence:

  • Základní vzdělávání
  • Kompetence sociální a personální
  • účinně spolupracuje ve skupině, podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu, na základě poznání nebo přijetí nové role v pracovní činnosti pozitivně ovlivňuje kvalitu společné práce
  • Základní vzdělávání
  • Kompetence k učení
  • vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě

Organizace řízení učební činnosti:

Skupinová

Organizace prostorová:

Školní třída