
Moje tělo


Anotace: | Příspěvek je zaměřen na procvičení názvosloví lidského těla a na posílení schopnosti vyhledávat informace v odborné literatuře. Aktivity se účastní i žáci – cizinci. |
---|---|
Podpora výuky jazyka: | |
Klíčové kompetence: |
|
Očekávaný výstup: | |
Mezioborové přesahy a vazby: |
|
Průřezová témata: | |
Organizace řízení učební činnosti: | Skupinová, Individuální |
Organizace prostorová: | Školní třída |
Nutné pomůcky: | balící papír, psací potřeby, výtvarné potřeby, encyklopedie anatomie |
Klíčová slova: | národnost, lidské tělo, cizinec |
Příspěvek vzniknul v rámci projektů pořádaných o.s. Aisis.
Moje tělo
Metodika pochází z publikace Školy v pohybu, která je výstupem mezinárodního projektu INCLUSIVE. Kniha obsahuje práce českých, dánských, španělských a britských učitelů, kteří ve svých školách uplatňují inkluzívní výchovu (začleňují žáky s různými odlišnostmi do jediného kolektivu třídy). Jejich školy přitom nepracují s předem vybranými „zdravými, hodnými a snaživými" dětmi, ale se všemi dětmi okolní různorodé společnosti. Vycházejí z toho, že každé dítě má svoji osobnost, zájmy, schopnosti, a tedy i vlastní vzdělávací potřeby. Cílem je tyto potřeby hledat a individuálně rozvíjet, ne děti dělit na prospěchově dobré, průměrné a problémové.
Cíl vyučujícího |
Činnost |
1. rozdělení do skupin | Rozdělení do šesti skupin neverbálním způsobem, (nalepená číslice na čele, hledání partnerů). Sledování pocitů (závěr - bez pomoci ostatních se nenajdeme). V každé skupině 1 žák - cizinec. |
2. vysvětlení úkolu | Vysvětlení úkolu: každá skupina obkreslí jednoho člena na balící papír a do obrysu zapisují vše, co v této oblasti znají. Používají správné názvy (pokud je znají) a snaží se naučit totéž spolužáka, jehož mateřštinou není čeština, přičemž využívají i jeho znalostí. |
3. porovnání hotových prací 4. zhodnocení průběhu hodiny učitelkou a žáky 5. samostatné doplňování znalostí 6. přenos a sdílení informací ve skupinách 7. ověření znalostí |
Porovnání hotových prací - mluvčí sdělí závěry, upozorní na problémy, které se vyskytly. Ptá se ostatních na části úkolu, s nimiž si nevěděli rady. Děti s jiným mateřským jazykem pojmenovávají části lidského těla ve své mateřštině, pokud znají. Každý žák říká, co nového se naučil od ostatních skupin. Práce s anatomickými tabulemi a encyklopediemi. Skupiny opravují a doplňují své nákresy. Z odborné literatury připravují doplnění vědomostí o funkcích jednotlivých orgánů. Práce se „slepým" obrysem lidského těla - opět ve skupinách. Samostatně - v pracovním sešitě odpovědi na otázky, týkající se lidského těla. |
8. reflexe | Hodnocení - vzájemné (skupiny), jednotlivců (mluvčí), sebehodnocení. |
Anotované odkazy: | Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy. |
---|---|
Přiřazené DUM: | Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM. |
Přiřazené aktivity: | Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity. |
Zobrazeno: 14008krát



zatím nikdo

zatím nikdo

zatím nikdo

zatím nikdo

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.