Anotace: | Hra bingo. Učitel zadává různé početní operace. Žáci v tabulce zaškrtnou správné číslo odpovídající výsledku. Pokud mají tři nebo čtyři čísla v jedné linii, mají bingo! |
---|---|
Podpora výuky jazyka: | |
Klíčové kompetence: | |
Očekávaný výstup: |
|
Mezioborové přesahy a vazby: |
|
Průřezová témata: | |
Organizace řízení učební činnosti: | Frontální, Individuální |
Organizace prostorová: | Školní třída |
Nutné pomůcky: | šablony pro zápis čísel pro žáky, jedna šablona s čísly pro učitele, připravené příklady |
Klíčová slova: | početní operace, dělení, sčítání, hrací pole, čísla, bingo, kartičky, odčítání, násobení |
Příprava
Připravíme si tolik čtverců s 9 políčky, tj. 3 x 3 políčka a čtverců se 16, případně 25 políčky, tj. 4 x 4 políček nebo 5 x 5 políček, kolik máme žáků.
Vždy jeden ze čtverců si necháme a zapíšeme do něj čísla. Ve čtverci 3 x 3 budou čísla 1 - 9, ve čtverci 4 x 4 budou čísla 1 - 20 a ve čtverci 5 x 5 čísla 1 - 50, případně 1 - 100 (viz příloha).
Připravíme si početní příklady na sčítání, odčítání, násobení a dělení, případně příklady s řadovými operacemi tak, aby výsledky odpovídaly postupně všem číslům daného čtverce. Náročnost příkladů musí odpovídat znalostem žáků.
Popis činnosti
Čtverec 3 x 3: Žáci napíší do čtverečků čísla od 1 do 9. Učitel zadává početní úkoly tak, aby výsledky daly postupně všechna čísla od 1 do 9. Žáci vyškrtávají čísla ve svém čtverci podle výsledků. Kdo má první linii, tj. vyškrtaná čísla v jedné řadě nebo sloupci či diagonále, dostává odměnu. Bingo by měli mít všichni, pokud správně počítali, a dostanou odměnu (to, co máte obyčejně ve zvyku: malé jedničky, barevné puntíky, body, razítka nebo taky bonbony či oříšky).
Čtverec 4 x 4: Žáci napíší do čtverečků čísla od 1 do 20. Učitel zadává početní úkoly tak, aby výsledky daly postupně čísla, která má zapsaná ve svém čtverci, tj. libovolných šestnáct čísel od 1 do 20. Žáci vyškrtávají čísla ve svém čtverci podle výsledků. Kdo má první linii, tj. vyškrtaná čísla v jedné řadě, ve sloupci nebo v diagonále, dostává dílčí odměnu. Kdo má první bingo, tj. vyškrtaná všechna čísla ve svém čtverci a numericky shodná s čísly v učitelově čtverci, vyhrává a je odměněn.
Čtverec 5 x 5: Žáci napíší do čtverečků čísla od 1 do 100. Učitel zadává početní úkoly tak, aby výsledky daly postupně čísla, která má zapsaná ve svém čtverci, tj. libovolných dvacet pět čísel od 1 do 100. Žáci vyškrtávají čísla ve svém čtverci podle výsledků. Kdo má první linii, tj. vyškrtaná čísla v jedné řadě, v sloupci nebo v diagonále, dostává dílčí odměnu. Kdo má první bingo, tj. vyškrtaná všechna čísla ve svém čtverci a numericky shodná s čísly v učitelově čtverci, vyhrává a je odměněn.
Poznámky
Můžeme využít nejen jednoduché příklady na sčítání, odčítání, násobení a dělení, ale i řetězy příkladů. Pokud bychom aktivitu chtěli opakovat, můžeme zadat postupně každému žákovi úkol, aby vytvořil řady příkladů a pak hrál roli učitele, tj. toho, kdo zadává ostatním početní operace.
Obtížnost příkladů učitel přizpůsobí znalostem a schopnostem žáků. V anglickém jazyce lze pro sčítání použít „plus" nebo „and", výrazy pro ostatní operace se mohou na první pohled jevit jako obtížné, ale žáci je rychle pochopí a rychle si je osvojí. Čím obtížnější výraz, tím větší výzva pro ně.
Tabulky pro zápis binga si mohou udělat žáci sami nebo využít předloh, které jsou uvedené v příloze.
Upozornění - tuto aktivitu můžeme provádět jen v případě, že žáci mají osvojené početní operace již v rodném jazyce.
Přílohy: | |
---|---|
Anotované odkazy: | Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy. |
Přiřazené DUM: | Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM. |
Přiřazené aktivity: | Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity. |
Zobrazeno: 12788krát



zatím nikdo

zatím nikdo

zatím nikdo

zatím nikdo

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.