Odborný článek

Zlomkové pexeso

29. 1. 2010 Základní vzdělávání
Autor
Mgr. Radka Lisnerová

Anotace

Pracovní list k vytvoření názorné představy určité části daného zlomku.

Cíl

Žáci si hrou pexeso upevní představu celku a jeho rozdělení na jednotlivé části. Cílem hry je pak správně přiřadit zlomky k daným obrázkům.

Kartičky s pexesem rozstříháme, promícháme a rozložíme na stůl rubovou stranou nahoru, např. do čtverce 4 x 4. Hráč, který začíná, otočí 2 libovolné kartičky lícem nahoru. Jestliže se obrázek shoduje se zlomkem, ponechá si je (získá bod) a pokračuje ve hře. Pokud se kartičky neshodují, otočí je zpět rubem navrch a stejně pokračuje další hráč. Hraje se tak dlouho, dokud nejsou nalezeny všechny shodné dvojice – vyčerpány všechny kartičky.

Počet hráčů: minimálně 2

 

pexeso

Reflexe

Žáky tato aktivita bavila, protože byla zadána formou známé hry, kterou nebylo třeba dlouze vysvětlovat. Díky tomu, že se pexeso hraje ve dvojicích nebo skupinkách, mohou si žáci mezi sebou poradit.

Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
doc
1.42 MB
Dokument
Pexeso.doc

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Mgr. Radka Lisnerová

Hodnocení od uživatelů

Pavlína Hublová
29. 1. 2010, 14:02
Pro větší zapojení žáků do výuky lez využít i aktivitu z DUMů: http://dum.rvp.…o-2.html

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Klíčové kompetence:

  • Základní vzdělávání
  • Kompetence k učení
  • operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy

Průřezová témata:

  • Základní vzdělávání
  • Osobnostní a sociální výchova
  • Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Organizace řízení učební činnosti:

Skupinová

Organizace prostorová:

Školní třída