Cílem této vyučovací hodiny matematiky bylo zopakování jednotek délky. Převody jednotek nejsou pro žáky atraktivní látkou, a proto je vhodné připravit netradiční aktivity, např. s přímým měřením, které by žáky zaujaly.
Téma: Převody jednotek délky - opakování
Cíl: zopakovat a procvičit jednotky délky a jejich převody, zlepšit dovednost odhadování
Žil jednou jeden táta Metr,
syn jeho desetkrát menší, Decimetr.
Vnuka měl také - Centimetr
stokrát byl menší nežli on.
A malé pravnouče, hlas jak zvon,
tisíckrát menší Milimetr.
Ale i táta, tenhle Metr,
měl svého dědu, starého jak slon,
ten jmenoval se Kilometr,
tisíckrát větší byl nežli on.
(viz příloha)
Pracovní list dostanou žáci do dvojic. Ke každému listu dostanou jeden papírový metr (dá se sehnat v IKEA nebo SCONTO nábytku zdarma) a tyto instrukce:
Na tabuli je připravená stejná "tabulka", jakou mají žáci v pracovním listu.
lavice: šířka ______ cm délka _______ cm
tabule: šířka ______ dm délka _______ dm
koberec: šířka ______ m délka _______ m
třída: šířka ______ m délka __________ m
Zástupce měřičů vepíše konečné hodnoty, na kterých se s ostatními domluvili. K tabuli chodí postupně pět žáků, vyberou si jeden číselný údaj a převedou ho na jinou jednotku.
Některý z žáků se pokusí odhadnout, jaké rozměry mají dveře, jak je vysoká skříň, jakou výšku má třída apod. Žáci se střídají.
Učitel ukáže žákům názornou pomůcku, jak můžou lépe odhadovat:
Žáci zopakují, co si v hodině připomněli, učitel nezapomene na pochvalu.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.