Zobrazit na úvodní stránce článků

FILTROVÁNÍ

Sekce vzdělávání
Téma
Zvoleným kritériím odpovídá:
949
příspěvků

Aktuality

Vážení autoři,

nabízíme Vám možnost publikovat v modulu Články s finančním ohodnocením. V Pohledu modulu Digifolio nabízíme výběr podpořených tematických okruhů a oblastí vzdělávání.

Váš tým Metodického portálu

Garance materiálů

Metodický portál RVP.CZ garantuje obsahovou a didaktickou správnost materiálů publikovaných v modulech DUM, Články, Odkazy. U některých dříve publikovaných materiálů doporučujeme zkontrolovat jejich aktuálnost.

Nalezli jste neaktuální článek?
Napište nám »

RSS nejnovější články NEJNOVĚJŠÍ
  • Ikona prakticky

    Buňka jako škola?Ikona inspirace

    Aktivita se zaměřuje na téma buňky a buněčných organel. Žáci na základě informací o funkcích konkrétních organel a buněčných struktur hledají takové části školy či osoby ve škole pracující, které je možné z hlediska jejich funkce přirovnat k dané buněčné organele či buněčné struktuře. Tím dochází k upevňování jejich porozumění buňce a jejím částem díky využívání vlastních zkušeností se školou. Součástí aktivity je i kreativní a názorné zpracování výsledků vlastního uvažování nad buňkou jako nad školou.

    Jakub Holec, publikováno - 15. 11. 2019, zhlédnuto 90x, počet komentářů: 0, hodnocení: zatím nehodnoceno
  • Ikona prakticky

    Slavíme listopadIkona inspirace

    Článek reflektuje průběh a výsledky semináře, který proběhl v rámci setkání společenství praxe českého jazyka a literatury v Hranicích na Moravě 5. listopadu. Seminář si kladl za cíl diskutovat s přítomnými učiteli a učitelkami představený metodicky propojený výukový celek tematicky zaměřený na připomenutí listopadových událostí roku 1989 v Československu. Příspěvek je strukturován podle konstruktivistického pojetí didaktiky do částí evokace – uvědomění si významu informací – reflexe. Využívá zkušeností z různých MAP a dalších zdrojů, vč. on-line. Článek ukazuje, jak lze výuku na dané téma provázat a koncipovat tak, aby rozvíjela dovednosti a postoje žáků užitečné pro jejich úspěšný budoucí život (základní gramotnosti). Článek obsahuje pracovní list, který byl využit během uvedeného setkání společenství praxe. Vznik článku a plán a realizace semináře pro učitele, který je v textu reflektován, byl financován z ESF jako součást podpory učitelů vyvíjené v projektu PPUČ.

    Petr Koubek, publikováno - 15. 11. 2019, zhlédnuto 95x, počet komentářů: 0, hodnocení: zatím nehodnoceno
  • Ikona prakticky

    Vyrobím si …?Ikona inspirace

    Předkládaný text popisuje aktivitu navrženou pro žáky 3. ročníku základní školy s cílem seznámit je se slohovým útvarem popis pracovního postupu a s jeho praktickým využitím při výrobě konkrétního výrobku. Zároveň ukazuje smysluplné propojení vzdělávacího obsahu vzdělávacích oblastí Český jazyk a literatura a Člověk a svět práce, který zároveň napomáhá rozvíjení čtenářské, matematické a digitální gramotnosti. Aktivita byla realizována na větší městské škole zapojené do projektu Podpora práce učitelů (PPUČ) a je předkládána jako inspirace pro vyučující z jiných základních škol. Text vznikl v rámci projektu PPUČ, financovaného z Evropských strukturálních a investičních fondů, který podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).

    Mgr. Lenka Březinová, publikováno - 14. 11. 2019, zhlédnuto 185x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona prakticky

    Ženy českého disentuIkona inspirace

    Hodinový workshop je věnovaný deseti ženám, které jsou příkladem protikomunistické rezistence. Autorka vybrala úryvky z rozhovorů z knihy „Bytová revolta: Jak ženy dělaly disent“. Studenti ve skupinkách vždy pracují se vzpomínkami dvou žen, všímají si, jak vnímaly strach, co je vedlo k podepsání Charty 77, jaké metody vůči nim uplatňovala StB atp. Značná část hodiny je vyčleněna pro diskuzi o smyslu disentu, motivaci k rezistenci a jejímu smyslu.

    Marcela Svejkovská, publikováno - 14. 11. 2019, zhlédnuto 154x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 3.83335
  • Ikona prakticky

    Jak (ne)používat technologie – díl 6.: Čas u obrazovkyIkona zkusenost

    Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

    Seriál Jak (ne)používat technologie je o tom, jak technologie nepoužívat, a přitom je používat. Přesněji, jak je používat efektivně. Autor v něm nechává čtenáře nahlédnout do svého světa učitele (ne)používajícího technologie a ukazuje, jak tyto své zkušenosti přenáší na své žáky. Šestý díl je věnován času u obrazovky.

    Jaroslav Mašek, publikováno - 13. 11. 2019, zhlédnuto 276x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
Strana : 1 2 3 4
RSS nejnovější komentářeNEJNOVĚJŠÍ KOMENTÁŘE
RSS nejkomentovanější článkyAKTUÁLNĚ NEJKOMENTOVANĚJŠÍ ČLÁNKY
RSS nejčtenější články za 30 dnůNEJČTENĚJŠÍ ZA 30 DNŮ
  • Uživatel: Jan Maršák
    k článku: Buňka jako město
    autora: Jakub Holec   vložen: 14. 11. 2019

    Analogie mezi (biologickou) buňkou a městem je velmi formální a pro žáky může být i zavádějící: 1) Buňka...

  • Uživatel: Mgr. Ludmila Kovaříková
    k článku: Blogování ve škole
    autora: Ludmila Kovaříková   vložen: 08. 11. 2019

    Děkuji. Zatím bereme blog jen jako příležitost pro psaní online, pro větší množství lidí, pro dovednost...

  • Uživatel: Ondřej Neumajer
    k článku: Blogování ve škole
    autora: Ludmila Kovaříková   vložen: 08. 11. 2019

    Díky za pěkný článek. Zajímalo by mne, zda nějak při práci s dětmi zohledňujete literární styl blogu,...

  • Školství v roce 2030
    autor: Bořivoj Brdička   vložen: 29. 08. 2019

    Informace o zajímavé zprávě HolonIQ Education in 2030, která používá pro předpovídání budoucnosti ty...

  • Sociální sítě jako učivo?
    autor: Vanda Vaníčková   vložen: 01. 11. 2019

    Článek pojednává o zapojení tematiky sociálních médií do výuky výchovy k občanství. Uvádí stručný kontext,...

  • Možný způsob ověření znalostí (nejen) v regionálním...
    autor: Kamil Bujárek   vložen: 26. 09. 2019

    V níže uvedeném textu je navržena technika, jak smysluplně ověřit znalosti žáků způsobem s přidanou hodnotou...