Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > základní vzdělávání - středně těžké mentální... > Pomůcka pro rozvoj koordinace ruka - oko,...

Ikona prakticky

Pomůcka pro rozvoj koordinace ruka - oko, orientace.

Ikona prikladIkona hodina
Autor: Helena Belatková
Anotace: Tato pomůcka slouží k procvičování koordinace ruka – oko, jemné motoriky, orientace v prostoru i na ploše, k procvičování matematických pojmů: všechno – nic, více – méně, vedle, před – za.
Podpora výuky jazyka: Čeština
Klíčové kompetence:
  1. Základní vzdělávání - středně těžké mentální postižení » Kompetence k řešení problémů » překonává problémy přiměřeně ke svým možnostem
  2. Základní vzdělávání - středně těžké mentální postižení » Kompetence k učení » uplatňuje získané zkušenosti v praktických situacích
Očekávaný výstup:
  1. základní vzdělávání - středně těžké mentální postižení » Matematika a její aplikace » 1. stupeň » Matematika » Řazení a třídění předmětů » 1. období » orientovat se v pojmech všechno - nic, hodně - málo, malý - velký, dlouhý - krátký, stejně - více - méně, široký - úzký
  2. základní vzdělávání - středně těžké mentální postižení » Člověk a svět práce » 1. stupeň » Člověk a svět práce » Práce s drobným materiálem » 1. období » pracovat podle slovního návodu
Mezioborové přesahy a vazby:
  1. Základní vzdělávání-těžké mentální postižení -> Rozumová výchova
Průřezová témata:
  1. Základní vzdělávání - středně těžké mentální postižení » Osobnostní a sociální výchova » Osobnostní rozvoj
Organizace řízení učební činnosti: Individuální
Organizace prostorová: Školní třída
Nutné pomůcky: pingpongové míčky, umělohmotná krabička na vajíčka

Cíl výuky:

Žák si procvičuje koordinaci ruka – oko, jemnou motoriku, orientaci v prostoru i na ploše.

Může si procvičovat také matematické pojmy: všechno – nic, více – méně, vedle, před – za.

třídění - základní část
1. třídění - počáteční stav
Autor © Helena Belatková

K výrobě této velice jednoduché pomůcky je použita umělohmotná liska od vajíček a pingpongové míčky.

Žák vkládá míčky do otvorů a po dokončení je zase jednou rukou vyndává a dává je do krabičky.

Žák si procvičuje koordinaci ruka – oko, jemnou motoriku, orientaci v prostoru i na ploše.

Může si procvičovat také matematické pojmy: všechno – nic, více – méně, vedle, před – za.

třídění - práce žáka
2. práce žáka
Autor © Helena Belatková
Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
 
INFO
Publikován: 15. 02. 2011
Zobrazeno: 12364krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 3

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku : 5
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

1 uživatel Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
BELATKOVÁ, Helena . Pomůcka pro rozvoj koordinace ruka - oko, orientace.. Metodický portál: Články [online]. 15. 02. 2011, [cit. 2019-11-12]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/S/10099/POMUCKA-PRO-ROZVOJ-KOORDINACE-RUKA---OKO-ORIENTACE.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře RSS komentářů článku
1.Autor: Recenzent1Vloženo: 15. 02. 2011 15:09
Pomůcka je velice vhodná pro nácvik a procvičování koordinace ruka - oko. Je možno ji využít všemi žáky ve třídě. Její výroba je časově i finančně nenáročná, jsou možné i jiné modifikace.
1.Autor: Marta LierováVloženo: 26. 05. 2011 09:47

Dobrý den, obdobnou samovyrobenou pomůcku používáme v MŠ speciální s malými barevnými míčky (procv. barev), + vnitřek kinder vajíčka (jiný tvar). Lze třídit, porovnávat, paměť (co je v zeleném, žlutém...vajíčku).
Všestranné využití.

Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.