Odborný článek

Kostky

5. 2. 2009 Předškolní vzdělávání
Autor
Lucie Hubená

Anotace

Náměty na využití „kostky“ v denní nabídce činností v MŠ.

Popis činností

  • Společně z kostek stavíme věž, zkoušíme, jak vysokou věž je možné postavit při různém kladení kostek, než se věž převáží a zbortí se.
  • Třídíme kostky do skupin dle barvy, velikosti, váhy atd.
  • Každé z dětí má stejný počet kostek, z nichž může postavit libovolnou stavbu.
  • Stavíme věže dle předlohy.
  • Porovnáváme velikosti jednotlivých věží, stanovujeme si určité měřítko nebo počítáme jednotlivé kostky.
  • Pojmy vyšší, nižší, nad, pod, vedle, za, před, mezi.
  • Stavíme z kostek model svého okolí, činnosti předchází vycházka po okolí MŠ, vyhlídka z věže na město.
  • Rubikova kostka: seznamujeme se s principem jejího složení.
  • Skládáme model papírové kostky dle vzoru. Šablona je předem připravena. Je možné jednotlivé stěny papírového modelu kostky označit puntíky, jako na hrací kostce.
  • Hlavolamy.
  • Skládání kostek s potiskem dle vzoru.
  • Pohybová hra Mlsné Myši - honička s pravidly
    Každá myška má ráda sýr a snadno se na něj nechá nalákat. Děti představují myšky, které si musí dávat pozor na kočku při svých cestách za sýrem. Kostky ve hře představují sýry. Ty umístíme do obruče. Jedno dítě - kočka hlídá sýry. Přiblíží-li se myška, honí ji. Myška se může před kočkou schovat do domečku, kam kočka nemůže.
  • Hra Vlaštovky, shromážděte se!
    V prostoru místnosti připravíme několik hromádek kostek o různém počtu a barev. Děti reagují na pokyn a přemísťují se k různým hromádkám, např.: „Vlaštovky shromážděte se u pěti červených kostek" - děti hledají správnou hromádku.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Lucie Hubená

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Klíčové kompetence:

  • Předškolní vzdělávání
  • Sociální a personální kompetence
  • samostatně rozhoduje o svých činnostech; umí si vytvořit svůj názor a vyjádřit jej
  • Předškolní vzdělávání
  • Kompetence k řešení problémů
  • řeší problémy, na které stačí; známé a opakující se situace se snaží řešit samostatně (na základě nápodoby či opakování), náročnější s oporou a pomocí dospělého
  • Předškolní vzdělávání
  • Kompetence k učení
  • získanou zkušenost uplatňuje v praktických situacích a v dalším učení

Organizace řízení učební činnosti:

Frontální, Skupinová, Individuální

Organizace prostorová:

Školní třída