Dítě třídí připravené tvary a pokládá (přiřazuje) je na předlohy. Pracuje přitom se dvěma podmínkami: barva a tvar. Hledá tedy všechny žluté čtverce, modré obdélníky apod. Na velikosti útvarů nezáleží. Dítě tvoří skupiny stejné charakteristiky. Útvary, které nesplňují obě dané podmínky, dítě vyřazuje.
Jestliže byly do sady vystříhaných tvarů přidány i útvary, které mají jiný odstín barvy než útvary na předloze, musí je dítě také vyřadit.
Dítě manipuluje s připravenými kapesníky podle zadání: „Maminka chce, aby vyprané prádlo na šňůře pěkně vypadalo. Pomůžeš jí uspořádat kapesníky?“ Předpokládáme, že dítě bude třídit podle předlohy velké kapesníky na šňůru maminky, malé kapesníky na šňůru holčičky. Dítě však může mít osobitý přístup. Pozorujeme, zda dodržuje pravidelnosti. Pokud dítě zavěšuje kapesníky nahodile, „provokujeme“ je k nějaké pravidelnosti (např. střídání barev nebo nejprve žluté a pak modré kapesníky).
Projekt byl financován MŠMT v rámci Programu na podporu činnosti nestátních neziskových organizací působících v oblasti předškolního, základního a středního vzdělávání v roce 2013.
Webové stránky s podrobnějšími informacemi o projektu: http://www.vospspgs.cz/?sekce=125/
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Manipulativní činnosti v matematice.
Ostatní články seriálu: