Domů > Odborné články > Předškolní vzdělávání > Šimonovy pracovní listy: Rozvoj logického myšlení
Odborný článek

Šimonovy pracovní listy: Rozvoj logického myšlení

14. 11. 2013 Předškolní vzdělávání
Autor
Věra Kárová
Spoluautor
Iveta Burešová

Anotace

Z pracovního sešitu plného úkolů pro předškoláky zaměřených na rozvoj logického myšlení jsme pro vás vybrali pracovní list na procvičování poznávání a rozlišování základních geometrických tvarů. Úkoly v pracovním sešitě jsou nabízeny ve formě dvoustran - 1. strana obsahuje text pro učitelku - cíl, pomůcky a popis práce s pracovním listem, 2. strana pak vlastní pracovní list pro dítě.
 
 

 NÁMĚTY K DALŠÍMU ZPRACOVÁNÍ:

  • obkreslování šablon geometrických tvarů z kartonu, dokreslování dle vlastní fantazie
  • určování geometrických tvarů hmatem - "Kouzelný pytlíček"
  • přepisování názvů geometrických tvarů dle předlohy
  • sestavování obrázků z geometrických tvarů dle fantazie či předlohy
  • překreslování geometrických tvarů dle předlohy
  • vybarvování obrázků z geometrických tvarů - stejné tvary jednou určenou barvou
  • vyhledávání geometrických tvarů ve třídě, venku
  • pokládání geometrických tvarů do předkresleného rastru

Výběr z materiálů na Metodickém portálu RVP.CZ:

ČLÁNKY:

DUM:

WIKI:


Materiál byl poskytnut zdarma nakladatelstvím Portál z publikace Šimonovy pracovní listy 8 - Rozvoj logického myšlení.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Věra Kárová

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Klíčové kompetence:

  • Předškolní vzdělávání
  • Kompetence k učení
  • klade otázky a hledá na ně odpovědi, aktivně si všímá, co se kolem něho děje; chce porozumět věcem, jevům a dějům, které kolem sebe vidí; poznává, že se může mnohému naučit, raduje se z toho, co samo dokázalo a zvládlo
  • Předškolní vzdělávání
  • Kompetence k řešení problémů
  • zpřesňuje si početní představy, užívá číselných a matematických pojmů, vnímá elementární matematické souvislosti

Organizace řízení učební činnosti:

Skupinová, Individuální

Organizace prostorová:

Školní třída