Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Projekt je podkladem pro náš ŠVP a navazují na něj roční plány, které rozvíjejí jeho hlavní témata. Vzdělávací obsah projektu představuje ucelenou, uspořádanou a postupně navazující řadu tematických celků. Jedná se o projekt dlouhodobý a na jeho rozpracování se podílí celá MŠ.
Časový rozsah: 3 - 4 roky
Věková skupina: Heterogenní
Název projektu vychází ze skutečnosti blízké dětem . Mateřská škola se nachází v bezprostřední blízkosti historické středověké brány - pozůstatku opevnění města. Také se jí přezdívá MŠ u České brány nebo jen Brána. Mimoto ctíme myšlenky J.A.Komenského. "Dítky, co nejdražší klenot nejpilnějšího opatrování hodny jsou." Dále pak: "Mysl, poněvadž přední jest člověka částka, přední o ni péče býti má, aby zdárně a ušlechtile vedena byla."
Brána dětem otevřená | Cíle | Prostředky |
...do přírody | Seznámit se s přírodními zákonitostmi, získat vztah k přírodě. | V ročním plánu se orientujeme na přírodu. Prostředí máme obohaceno o koutky živé přírody. Nabídka činností je obohacena o pěstitelské práce. |
...do společnosti | Utvářet životní styl s důrazem na zdraví, bezpečí a osobní pohodu. | Připravujeme dobré psychosociální podmínky a prostředí v duchu přátelství a slušnosti. Účastníme se společenských akcí, čteme pohádky (pro poučení z nich vyplývající), sportujeme a cvičíme. |
...do budoucnosti a schopnosti se vzdělávat | Utvářet základy pro celoživotní učení a vstup do moderní společnosti | Nabízíme zábavné poznávací činnosti, hry, pokusy, interaktivní učení, připravujeme speciální programy, zapojíme se do projektu KidSmart Early Learning Program. |
...ke tvořivosti a pracovitosti | Rozvíjet tvořivost ve všech oblastech | Připravujeme tvůrčí dílny, kroužky, speciální programy a podnětné prostředí v každém oddělení. Samozřejmostí jsou dobře připravené materiální podmínky a prezentace naší školy a zajištění prostoru pro denní individuální rozvíjení tvořivosti a pracovitosti. |
Na základě pedagogické analýzy i analýzy podmínek byl vyvozen závěr o potřebnosti programu, který by byl schopen využívat předností venkovské MŠ s blízkostí k přírodě a zároveň poskytoval dětem možnosti a příležitosti, které mají dětí z větších měst. Tento program bude dávat dětem možnosti k rozvoji a spokojenosti.
V letošním Ročním plánu jsme si zvolili tato témata - Jsem ochránce přírody ,Mláďata, Chráním své zdraví, Co už vím o světě, Nejsme lhostejní apod.
Projekt by měl být návodným, inspirujícím a jistícím pedagogickým materiálem. První evaluační práce jsme zaměřili ke zjišťování, zda jsou cíle v souladu se specifickými cíly RVP PV. Vyhodnocení bylo jednoznačně kladné. Dále jsme se zabývali zjišťováním kvality vzdělávací práce vzhledem ke kompetencím.
Evaluace pedagogických záměrů je prováděna průběžně všemi učitelkami a její výsledky je možné dále využívat jako popis prostředků vedoucích k cílům.
Evaluace ŠVP probíhala v pololetí a na konci školního roku a závěrečná by měla proběhnout po čtyřech letech. O průběhu projektu byla a je pořizována fotodokumentace a videodokumentace.
Samotný projekt je doplněn zájmovými, kompenzačními, stimulačními aktivitami:
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.