Domů > Odborné články > Základní vzdělávání > Výběr z ESF projektů - Úvod
Odborný článek

Výběr z ESF projektů - Úvod

16. 10. 2013 Základní vzdělávání
Autor
Ing. Petr Pecha

Anotace

Článek uvádí seriál Výběr z ESF projektů, jehož cílem je po jednotlivých oborech předložit volně dostupné výstupy z projektů IPn a IPo pro přímé využití učitelům ve školní praxi.

V operačním období 2007 - 2013 bylo podpořeno velké množství projektů z fondů Evropské Unie. V jejich průběhu vzniklo mnoho materiálů, které mohou být pro učitele využitelné ve výuce:

  • pracovní listy pro žáky;
  • online aktivity na hodiny;
  • cenné informace a myšlenky zkušených pedagogů.

Seriál Výběr z ESF projektů se zaměřuje na projekty IPn a IPo.

Zkratkou IPn se označují Individuální projekty národní. Jde o projekty, které pokrývají celou Českou republiku a jsou řízeny centrálně.

IPo znamená Individuální projekty ostatní. Jsou zaměřeny na rozvoj národních programů a jejich modernizaci, případně pokrývají specifickou oblast, která má nadregionální nebo regionální charakter.

Vzhledem k systémovému zaměření obou typů projektů může být pro učitele konkrétního předmětu obtížné vyhledat výstupy, které jsou využitelné v jeho přímé pedagogické praxi. Projekty proto byly prozkoumány z pohledu oborových didaktik jednotlivých vzdělávacích oborů. Každý díl seriálu se zaměří na jeden obor nebo skupinu oborů a upozorní na výstupy, které odborníky zaujaly. Vedle článků k oborům budou publikovány i texty k některým specifickým aspektům vzdělávání – konkrétně k vzdělávání předškolnímu, k nadaným žákům nebo žákům se speciálními vzdělávacími potřebami.

Pro snadnou orientaci a rychlý náhled bude každý článek tvořen odkazy na stránku projektu s volně stažitelnými materiály. Vedle odkazu nebude chybět anotace projektu a stručná informace, v jakém kontextu se materiál jeví jako nejlépe využitelný. Samozřejmě konečný úsudek a způsob použití si jistě určí každý pedagog sám, jen on zná nejlépe aktuální situaci ve své třídě.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.