Zatímco jejich kolegové se během letních prázdnin zotavují, učitelé prvního stupně ZŠ v provincii Kien Giang v deltě Mekongu mají být podrobeni přezkušování z učiva matematiky první až páté třídy. Podle požadavků místního úřadu pro vzdělávání a odbornou přípravu budou učitelé během prázdnin muset vyřešit na 2000 příkladů.
To, že budou učitelé muset řešit i ty nejjednodušší matematické úlohy, některé z nich velice pobouřilo. Jak uvedl jeden z nich, učitelé se cítí právem dotčeni, poněvadž příklady nejsou rozlišeny podle náročnosti, a tak jsou pedagogové nuceni zabývat se i těmi nejjednoduššími úlohami. Mnozí z nich tedy během letních prázdnin nebudou dělat nic jiného, než řešit stovky matematických úloh a někteří, aby úkol splnili včas, proto požádali o pomoc své rodinné příslušníky.
Úřad pro vzdělávání vysvětluje, že se tak snaží zlepšit kvalitu výuky, zejména matematiky, protože ani jedno ze vzorku dvou set dětí ze čtvrtého a pátého ročníku nedosáhlo ve školním roce 2007/2008 alespoň průměrného ohodnocení. Proto se úřad rozhodl zavést tato opatření v naději, že pokud učitelé během prázdnin vyřeší všechny typy matematických úloh, budou je v novém školním roce vyučovat lepším způsobem.
Kvůli stížnostem učitelů byl úřad pro vzdělávání nucen předložit svou koncepci místnímu ministerstvu školství, které připustilo, že projekt byl spuštěn unáhleně. Ministerstvo se pokusilo limitovat počet matematických úloh, ale učitelé všech stupňů budou muset navíc na konci školního roku podávat zhodnocení situace v podobě sebehodnotící zprávy. Více zde.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.