Výři nesýčkují: O myšákovi v mikině - vyjmenovaná slova po m
Ukázka představuje příběh O myšákovi v mikině, který je zaměřený na vyjmenovaná slova po m a slova příbuzná. V závěru článku nabízíme několik možností, jak lze s příběhem pracovat v hodinách českého jazyka a literatury ve 3. ročníku ZŠ.
Kniha Výři nesýčkují obsahuje veselé příběhy s vyjmenovanými slovy. Kniha je rozčleněna do barevných kapitol. Součástí každé kapitoly je přehled vyjmenovaných slov a slov příbuzných, ilustrovaný slovníček a zákeřné dvojice, tj. slova stejně znějící a jinak se píšící.
Kniha Výři nesýčkují obsahuje veselé příběhy s vyjmenovanými slovy. Kniha je rozčleněna do barevných kapitol. Součástí každé kapitoly je přehled vyjmenovaných slov a slov příbuzných, ilustrovaný slovníček a zákeřné dvojice, tj. slova stejně znějící a jinak se píšící.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Náměty pro práci s textem:
- společná četba celého textu příběhu;
- společná četba neúplného textu, dovyprávění dle fantazie vs. porovnání s úplným textem;
- text očíslovat, rozstříhat na části podle počtu žáků, přečíst text ve správném pořadí;
- porozumění textu - odpovědi na otázky: Jakou přezdívku měl myšák Miky? Z čeho měl myšák mikinu? Co myšák snídal? Kdo to byl Mirek? Kde Mirek bydlel? Kolik místností měl myšákův byt? Co ses dozvěděl/a o myšákově mamince? Co se stalo při hře Mikyho a Mirka?;
- společné vyhledávání slov se slabikami mi/mí/my/mý, psaní slov na tabuli, vysvětlování významu;
- rozřazování slov: vyjmenovaná slova a jejich tvary, slova příbuzná;
- tvoření vět s vypsanými slovy, děj nemusí souviset s příběhem;
- tvoření smysluplné věty, ve které bude co nejvíce vyjmenovaných a příbuzných slov po M (soutěž);
- využití slov z textu k procvičování dalšího učiva: abeceda, význam slov, slovní druhy, mluvnické kategorie podstatných jmen a sloves.
![]() |
Materiál byl poskytnut zdarma nakladatelstvím Portál z publikace Výři nesýčkují. |
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.