Domů > Odborné články > Základní vzdělávání > Uplatňování kritického myšlení
Odborný článek

Uplatňování kritického myšlení

15. 10. 2004 Základní vzdělávání
Autor
Zdeněk Jonák

Anotace

Průběžně doplňovaný cyklus článků o kritickém myšlení v kontextu vzdělávacího oboru ICT.
Uplatňování kritického myšlení

Kritické myšlení je, v nejobecnějším slova smyslu, pečlivé a uvážlivé rozhodování o tom, zda nějaké tvrzení s určitým stupněm jistoty přijmeme, odmítneme nebo se zřekneme úsudku. Kritické myšlení předpokládá porozumění informaci, uchopení myšlenky a její důsledné prozkoumání, ¨její porovnání s jinými názory a s tím, co už o problému víme, a výsledné zaujetí stanoviska a zodpovědnosti za ně.

V tomto cyklu článků bychom chtěli základní postupy exaktního, kritického myšlení zmapovat a předložit učitelům s cílem usnadnit jim orientaci v záplavě informací dostupných v celosvětové informační síti a ulehčit jim situaci při nalézání spolehlivých poznatků nezbytných při řešení jejich teoretických i praktických problémů.

Články cyklu:

Jak rozpoznat věrohodnost, relevanci, spolehlivost informací a informačních pramenů
Příznaky nevěrohodných informačních zdrojů
Globální oteplování a klimatické změny v minulosti
Člověk v magnetickém poli
Proč astrologie nefunguje?
Kreacionismus versus evoluční teorie
Homeopatie aneb Hahnemann kontra Avogadro
Hypersenzitivita k elektromagnetickému poli

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Zdeněk Jonák

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Článek pro obor:

Informační a komunikační technologie 1. stupeň