Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání - středně těžké mentální... > > > > > > > > > > > > > > Hodnocení na montessori škole Duhovka – představení...

Ikona teoreticky

Hodnocení na montessori škole Duhovka – představení školy

Ikona odbornost
Autor: Mgr. Barbora Viktorinová
Spoluautor: Mgr. Kateřina Lambertyová
Anotace: Smyslem tohoto textu je představit, jak v naší škole přistupujeme k hodnocení. Text popisuje tři základní pilíře našeho pojetí – průběžné hodnocení, celkové hodnocení a sebehodnocení. Věnujeme se také tématu sběru dat a jeho metod, možnostem vedení záznamu a způsobu vyhodnocení. Text je doplněn ukázkami popisovaných dokumentů.
Téma příspěvku:Hodnocení žáků
Klíčová slova: hodnocení, sebehodnocení, montessori, individuální pokrok, slovní hodnocení, základní vzdělávání

Základní škola Duhovka je součástí stejnojmenného vzdělávacího systému poskytujícího vzdělávání od 3 let do maturity. Jsme česko-anglická škola a k výuce využíváme metodu Marie Montessori. Základním prvkem dvojjazyčného programu Duhovky je přirozené setkávání dítěte s cizím jazykem. Vytváříme tak bilingvní prostředí, kde všechny děti získávají každodenní zkušenosti s angličtinou. Tohoto cíle dosahujeme především standardní přítomností dvou učitelů ve výuce – českého a anglického. Naše škola je zařazena do státního rejstříku škol a je zavázána školským zákonem k tomu, aby se v ní vyučovalo ve shodě s rámcovým vzdělávacím programem. Ve vzdělávacím systému Duhovka dítě poznává a učí se skrze vlastní zkušenost a svým tempem.

Role učitele v Montessori pedagogice je postavena na nenápadném vedení a taktní pomoci. To ostatně vyjadřuje i motto celé Montessori pedagogiky: „Pomoz mi, abych to dokázal sám“. Postupuje se vždy od konkrétního k abstraktnímu a pro jednotlivé okruhy se využívají speciálně vyvinuté pomůcky. Tyto pomůcky usnadňují pochopení nových jevů, ale také zásadní měrou přispívají k hlubšímu a trvalejšímu uchování nově nabytých zkušeností a vědomostí.

Jedním z principů Montessori pedagogiky jsou věkově smíšené třídy. V Duhovce společně pracují 2–3 ročníky dětí, v současné době máme pět tříd 1.–3. ročníku, dvě třídy 4.–5. ročníku a dvě třídy 4.–6. ročníku. V takovém prostředí se přirozeně podporuje spolupráce a komunikace. Různorodost se stává výhodou, která zároveň pomáhá principu nesrovnávat děti mezi sebou navzájem a poskytovat každému bezpečí v jeho individuálním vývoji.

Článek je v těchto kolekcích:
Zařazení do seriálu: Tento článek je zařazen do seriálu Hodnocení na montessori škole Duhovka.

Ostatní články seriálu:

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
INFO
Publikován: 29. 10. 2019
Zobrazeno: 943krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
VIKTORINOVÁ, Barbora. Hodnocení na montessori škole Duhovka – představení školy. Metodický portál: Články [online]. 29. 10. 2019, [cit. 2020-11-27]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/sebehodnocení/22269/HODNOCENI-NA-MONTESSORI-SKOLE-DUHOVKA---PREDSTAVENI-SKOLY.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.