Anotace: | Vánočním svátkům nesmějí chybět pohádky. Oblíbená autorka Zuzana Pospíšilová napsala pro děti předškolního a mladšího školního věku dvacet originálních zimních příběhů, které jim ještě nikdo nikdy nevyprávěl. Víte, jak prožívají vánoční období kapři, veverky nebo sněhové vločky? Tušíte, co dělají dárky pod stromečkem, než je děti rozbalí? A slyšeli jste, že se Vánoce jednou málem ztratily? Hezké Vánoce! |
---|---|
Podpora výuky jazyka: | |
Klíčové kompetence: | |
Očekávaný výstup: |
|
Mezioborové přesahy a vazby: |
|
Průřezová témata: | Nejsou přiřazena žádná průřezová témata. |
Organizace prostorová: | Školní třída |
Nutné pomůcky: | knihy, které žáci dostali pod stromeček; kniha Vánoční pohádky; papírky, papíry, pastelky |
Klíčová slova: | společné čtení, Vánoce, pohádka, Gradakniha |
Námět na činnost s knihou
Ročník: 1.
Časová dotace: 1,5 hodiny
Předměty: český jazyk, výtvarná výchova
S touto knihou jsme pracovali v týdnu po Vánocích v hodině čtení (máme spojené dvě hodiny). Žáci si měli přinést knihu, kterou dostali od Ježíška.
Hodinu jsme zahájili v kroužku na koberci, kde nám každý žák představil svou knihu. Řekl nám název a autora knihy, ukázal nám ilustraci a sdělil, zdali se jedná o malované čtení, komiks či klasický text. Potom jsme se přesunuli do lavic, kde žáci položili své knihy na lavice a mohli si prohlížet knihy ostatních. Tato aktivita žáky velmi bavila, proto jsem práci s pohádkou přesunula až na další hodinu. Ve zbývajícím čase první hodiny si žáci vzali své knihy a 10 minut si v nich četli.
Druhou hodinu jsme začali číst Vánoční pohádku. Žáci jsou zvyklí, že občas čtení proložím nějakou otázkou k textu. V případě této pohádky se jednalo:
1/ o otázky k vyjasnění významu slova: "Byla to rodina plná knihomolů." Co či kdo to je "knihomol"?
2/ o otázky na propojení přečteného s vlastní zkušeností: "Dávej pozor!" vykřikl tatínek a rychle přiskočil, aby předešel případné katastrofě. Zažili jste o Vánocích nějakou katastrofu?
3/ o psaní přání: "Mami, ta knížka je prý kouzelná! ... Stačí knihu pohladit, pak vyslovit přání a ono se to prý splní." Každý dostal lísteček a na ten měl za napsat, co by si přál, kdyby měl kouzelnou knihu....
Po přečtení pohádky jsme si udělali "zápis" z dnešní hodiny – žáci si napsali název knihy, pod něj si nalepili lísteček se svým přáním a nakreslili pohádkovou knihu dle své fantazie.
Materiál v příloze byl poskytnut zdarma nakladatelstvím GRADA z publikace Vánoční pohádky. |
Přílohy: |
| ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Anotované odkazy: | Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy. | ||||||||
Přiřazené DUM: | Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM. | ||||||||
Přiřazené aktivity: | Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity. |
Zobrazeno: 9512krát



2 uživatelé

zatím nikdo

zatím nikdo

zatím nikdo

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.