Charakteristika integrovaného bloku: Projekt je součástí tématu Podzimní putování. Aktivity probíhají nejen ve spolupráci s rodiči, ale pokračují i během přespání dětí v mateřské škole.
Očekávané výstupy: Zvládnout odloučení od rodiny; uplatňovat své nápady; podílet se na výzdobě třídy.
Časový rozsah: 1 den
Věková skupina: 3 - 6 let
Zapojení všech dětí do her, podporování fantazie a představivosti.
Očekávané výstupy:
Pomůcky:
Nabízené činnosti:
V ranních činnostech jsme omalovávali obrázek "Dýňáčka", modelovali dýně a ovoce. Krájeli jsme si jablka na křížaly, navlékali jsme je na nit a sušili u topení. Skládali jsme obrázky z usušených semen dýně. Skládali jsme puzzle a pexeso s obrázky strašidel.
V prostorách třídy jsme hledali obrázky a hračky jehličnatých a listnatých stromů, přiřazovali jsme k nim jejich plody, pojmenovávali jsme je. Určovali jsme jedlé a jedovaté houby. Počítali jsme, kterých hub je více. Z kouzelného košíku jsme vybírali, co patří do lesa. S rodiči jsme zdobili dýně přírodninami. Vydlabávali jsme jedlou dýni a vytvářeli jsme jí obličej. Na vycházkách jsme sbírali přírodniny a barevné listy, které jsme ve třídě lisovali, pozorovali, co do přírody nepatří. Na zahradě jsme hrabali listí a uklízeli papírky. Vyprávěli jsme si o nadcházející noci v MŠ.
Před odpočinkem jsme si četli příběhy o strašidýlkách a vyprávěli jsme si o dýních.
Odpoledne jsme si kreslili, vyprávěli jsme si, modelovali jsme.
S dětmi jsme se přivítali v podvečerních hodinách. Děti přišly oblečené do jednoduchých masek. Po uklizení pyžam a zubních kartáčků jsme se připravili k plnění drobných úkolů. Na zahradě osvětlené lampionky jsme hledali dřevěné houby a třídili jsme je do dvou košíků na jedlé a jedovaté. Okolo dubu jsme hledali každý pět žaludů. U dřevěné mašinky jsme na obrázku stromu určovali barvy listů. U průlezky jsme třídili, co patří na zahradu a co ne. Za splnění úkolů děti dostaly medaile a sladkou odměnu. Na závěr jsme si ve třídě okolo ozdobené dýně zatancovali. Po večerní hygieně se děti převlékly do pyžam. Po krátké pohádce děti usnuly, každé ve své postýlce.
Po ranní hygieně a snídani jsme si s dětmi hráli, vyprávěli jsme si své zážitky, hodnotili jsme uplynulou noc. Některé děti si rodiče odvedli po snídani, jiné zůstaly do oběda nebo až do odpoledne.
O projektu jsme si s dětmi povídali, ptali jsme se na ohlas u rodičů, prohlíželi jsme si fotografie a vyrobené DVD. Rodiče jsme požádali o vyplnění krátkých dotazníků - viz příloha. Na projektu s námi spolupracovali nejen rodiče, ale i zaměstnanci MŠ - paní uklízečky a paní kuchařky. Podmínky pro zajištění akce jsme měli dostatečné, pro každé dítě jsme měli 1 dýničku a dostatek přírodnin. Dětem jsme s výrobou pomáhali jednotlivě, děti si samy určovaly, čím si dýně ozdobí. Pracovali jsme v naší třídě a na zahradě, v případě nepříznivého počasí by se večerní soutěže odehrávaly v prostorách MŠ - v tělocvičně a v hernách. Děti se navzájem povzbuzovaly a pomáhaly si. Nebály se požádat o pomoc. Svou odvahu potvrdily nočním spaním v MŠ.
Příloha:
Připravovali jste své dítě na noc v MŠ?
Pomáhaly Vám děti při výrobě své masky?
Vadilo Vám přijít nám pomoci vyrábět dýně?
Ptali jste se dětí na jejich zážitky, co se jim nejvíce líbilo?
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.