Domů > Spomocník > Neformální vzdělávání > Změna je život III
Odborný článek

Změna je život III

24. 9. 2012 Neformální vzdělávání Spomocník
Autor
Mgr. Svatava Šimková

Anotace

Sborník tří nejzdařilejších závěrečných prací Funkčního studia.

O tom, že život není pouze změna, jistě není třeba diskutovat. Změna ale k životu moderního člověka dneška patří - v současné dynamické době není možné ustrnout, je nutné se orientovat, mít nové informace, prostě se celoživotně vzdělávat. Neboť Nerudovo „kdo chvíli stál, již stojí opodál, den žádný dvakrát se již nenarodí…“ platí na počátku 21. století dvojnásobně. Možná trojnásobně pak pro vedoucí pracovníky organizací, jejichž smyslem je práce s dětmi a mládeží.

Jak říká strohá definice, Funkční studium v národním projektu Klíče pro život je inovované manažerské studium pro vedoucí pracovníky školských zařízení a nestátních neziskových organizací, kterým získává jeho absolvent během tří let znalosti a dovednosti v oblasti řízení a rozvoje lidských zdrojů.

Studenti však během studia nejenže „nasávají“ potřebné vědomosti, ale sami přispívají zkušenostmi ze svého profesního života a zúročují je ve svých závěrečných pracích. Nejinak je tomu i ve třetím – posledním – sborníku závěrečných prací účastníků Funkčního studia probíhajícího v rámci již zmíněného projektu. Ve sborníku Změna je život III čtenář opět najde tři nejzdařilejší práce – po jedné z každého ročníku. Tématy prací jsou problematika analýzy aktuálního stavu organizace, podmínky budování technického zázemí pro jednotlivé činnosti a nastavení vize organizace pro další léta.

Autorkou práce Analýza aktuálního stavu a činnosti přírodovědného centra Trnka při DDM Uherské Hradiště je absolventka 1. ročníku Funkčního studia a vedoucí centra Trnka Lenka Pavelčíková. Cílem autorky je vytvořit kvalitní, fungující a perspektivní pracoviště. Její práce by měla mít pokračování v závěrečných pracích 2. a 3. ročníku, kdy se chce věnovat konkrétnímu rozpracování změn a jejich implementaci.

Pavel Šrom, absolvent 2. ročníku Funkčního studia a vedoucí Rozmarýnku (pobočky brněnského střediska volného času Lipka), řeší ve své závěrečné práci Zajištění technického zázemí pro činnost organizace rekonstrukci pracoviště, které se potýká s nedostatkem prostoru pro realizaci výukových programů a dalších environmentálně zaměřených činností. Práce se zabývá přípravou rekonstrukce, financováním, realizací i spoluprací s rakouským partnerem v rámci příhraničního evropského projektu.

Závěrečná práce Jana Dvořáka, absolventa 3. ročníku Funkčního studia a vedoucího klubu a oddělení mládeže střediska volného času Ivančice, se jmenuje Nastavení vize klubu a oddělení mládeže na tři roky. Autor v ní navazuje na své závěrečné práce z předchozích ročníků studia, kde po analýze činnosti a popisu vybudování nového klubu vytvořil vizi klubu mládeže na tři roky, která pro svou strukturovanost a srozumitelnost může být inspirací pro další vedoucí pracovníky.

Publikace Změna je život III je určena jak účastníkům Funkčního studia, tak vedoucím pracovníkům školských zařízení pro zájmové vzdělávání a nestátních neziskových organizací pracujících s dětmi a mládeží.

Svatava Šimková, NIDM

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Mgr. Svatava Šimková

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Klíčové kompetence:

  • Neformální vzdělávání
  • Personální a sociální kompetence
  • přijímat a plnit odpovědně svěřené úkoly;
  • Neformální vzdělávání
  • Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám
  • mít odpovědný postoj k vlastní profesní budoucnosti a tedy i vzdělávání; uvědomovat si význam celoživotního učení a být připraveni přizpůsobovat se měnícím se pracovním podmínkám;
  • Neformální vzdělávání
  • Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám
  • vhodně komunikovat s potenciálními zaměstnavateli, prezentovat svůj odborný potenciál a své profesní cíle;