Domů > Spomocník > Neformální vzdělávání > Jak se staví zaměstnavatelé a vzdělavatelé k uznávání kompetencí získaných mimo školu?
Odborný článek

Jak se staví zaměstnavatelé a vzdělavatelé k uznávání kompetencí získaných mimo školu?

26. 8. 2011 Neformální vzdělávání Spomocník
Autor
Hana Řádová

Anotace

Odpověď na tuto otázku přinese již Páté odborné setkání se zaměstnavateli, vzdělavateli a odbornou veřejností k tématu uznávání neformálního vzdělávání, které se uskuteční 14. 9. 

Na setkání budou představeny a diskutovány zejména závěry nové Analýzy postoje zaměstnavatelů a vzdělavatelů k uznávání neformálního vzdělávání. Vyplývá z nich mj. rostoucí důraz zaměstnavatelů na tzv. měkké kompetence, ale také přetrvávající neznalost způsobů, jak je u uchazečů o zaměstnání objevovat. Analýza v tomto směru přináší řadu doporučení.

Odpovědí mohou být také dosavadní výstupy klíčové aktivity Uznávání neformálního vzdělávání v projektu Klíče pro život, jež budou na setkání prezentovány, například Osobní kompetenční portfolio.

Setkání uzavře panelová diskuse na téma „Jak lze napomáhat mladým lidem a pracovníkům s dětmi a mládeží při zhodnocování a rozvíjení kompetencí získaných mimo formální vzdělávací systém?“ Představena bude role poradenství (Úřady práce apod.) a příklady dobré praxe českých firem.

Cílem odborných setkání je nalézt podporu uznávání neformálního vzdělávání ze strany zaměstnavatelů a vzdělavatelů a seznámit odbornou veřejnost s přínosem a možnostmi praktického využití kompetencí a zkušeností získaných v rámci neformálního vzdělávání lidmi, kteří pracují s dětmi a mládeží.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Hana Řádová

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Klíčové kompetence:

  • Neformální vzdělávání
  • Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám
  • mít odpovědný postoj k vlastní profesní budoucnosti a tedy i vzdělávání; uvědomovat si význam celoživotního učení a být připraveni přizpůsobovat se měnícím se pracovním podmínkám;