Domů > Odborné články > Odborné vzdělávání > Kuchařka marketingu pro vzdělávací instituce
Odborný článek

Kuchařka marketingu pro vzdělávací instituce

23. 10. 2012 Odborné vzdělávání
Autor
Kateřina Macková

Anotace

Jak efektivně komunikovat a co nejlépe zjišťovat potřeby klientů, kteří by mohli mít zájem se vzdělávat? Jakým způsobem profilovat svoji nabídku na vzdělávacím trhu a jak vzbudit zájem o nabízené programy? Na tyto a další otázky odpovídá nedávno vydaná publikace „Kuchařka marketingu pro vzdělávací instituce“.

Publikaci vydal NÚV v rámci projektu Koncept, na který přispívá Evropský sociální fond. Čtenáři si díky ní mohou osvojit základy marketingových postupů a metod. S ohledem na český vzdělávací trh je metodika koncipována zejména pro malé a střední vzdělávací firmy, které nemají finanční prostředky a časový prostor na nákladné a sofistikované marketingové strategie. Publikace se proto zaměřuje na finančně dostupné marketingové nástroje založené na využití nejnovějších trendů a možností daných rozvojem komunikačních technologií. Druhou důležitou cílovou skupinou jsou střední a vysoké školy, které poskytují vzdělávání dospělým. Kniha oslovuje také neziskové organizace vstupující na trh dalšího vzdělávání.
 
Publikace je důsledně zaměřena na praktické využití teoretických poznatků v činnosti vzdělávacích institucí. „Kuchařka marketingu“ obsahuje nutné teoretické penzum, podstatnou část však tvoří příklady dobré praxe.
 

Publikace obsahuje sedm navazujících kapitol:
  • Od strategie k taktice: Marketingový cyklus vzdělávací instituce
  • Základní pilíře marketingu pro vzdělávací instituce
  • Komunikace vzdělávací instituce
  • Marketingové nástroje pro vzdělávací instituce
  • V jakém rybníce lovíme a jaké ryby chytáme?
  • Tvorba nabídky vzdělávacího programu
  • Vyhodnocení: Uloveno – a co dál? (a co když neuloveno…)
  • Kuchařským mistrem
Publikaci najdete ke stažení na http://www.nuov.cz/koncept/aktualne-k-diskusi.
 
Kromě publikace byl připraven také e-learningový kurz „Kuchařským mistrem v marketingu pro vzdělávací instituce“, který sestává ze dvou samostatných modulů. První modul „Kuchařka marketingu“ vychází z tištěné publikace, jejíž texty byly podstatně upraveny a doplněny.
 
Každá dílčí část marketingové problematiky obsahuje odkazy na zdrojové internetové servery vztahující se k danému tématu. Výkladový text je oživen vloženými video-ukázkami, např. marketingových kampaní v oblasti vzdělávání. Nedílnou součást každé kapitoly tvoří úlohy a cvičení. Uživatel je veden k aktivním vstupům do kurzu.
 
Druhý modul „Tvoříme vzdělávací programy“ se skládá ze dvou samostatných částí. První část představuje praktický postup tvorby vzdělávacího programu v jednotlivých krocích. Účastník je vtažen do všech fází tvorby a podílí se na přípravě konkrétního vzdělávacího programu. Druhá část tohoto modulu seznamuje uživatele s tvorbou vzdělávacího programu podle Kirkpatrickova modelu.
Koncepce kurzu je založena na samostudiu účastníků s podporou tutorů. Frekventanti kurzu mají možnost sledovat výsledky své práce, diskutovat navzájem mezi sebou i s tutorem.
Kurz je volně přístupný na adrese: http://moodle.koncept.nuov.cz/moodle. Pro registraci do kurzu je třeba kontaktovat administrátora – Ing. Kateřinu Mackovou na e-mailové adrese katerina.mackova@nuv.cz.
Publikace a e-learningový kurz vznikly v projektu Koncept – Koncepce dalšího vzdělávání v rámci klíčové aktivity A4 – Podpora nabídky dalšího vzdělávání. Projekt se uskutečňuje v Operačním programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Článek vyšel v časopise VZDĚLÁVÁNÍ, čtvrtletníku Národního ústavu pro vzdělávání, ročník 1, číslo 3/2012, ISSN 1805-3394. Ke stažení na http://nuv.cz/publikace-a-periodika/vzdelavani-2-2012-1.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Kateřina Macková

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.