Domů > Odborné články > Gymnaziální vzdělávání > Britští učitelé odmítají propagovat vlastenectví
Odborný článek

Britští učitelé odmítají propagovat vlastenectví

22. 9. 2009 Gymnaziální vzdělávání
Autor
Mgr. Julie Ravingerová

Anotace

Průzkum prokázal, že britští učitelé jsou proti podpoře vlastenectví v rámci školní výuky.

Většina britských učitelů nechce do své výuky zahrnout i výuku o vlastenectví či patriotismu. Výsledek průzkumu Pedagogického institutu Londýnské univerzity je v rozporu s prohlášením britského ministerského předsedy Gordona Browna. Ten totiž vyzval britské žáky k patriotismu a navrhl přijetí „výchovy k britství" do státního kurikula.

Z celostátního průzkumu však vyplynulo, že tři čtvrtiny britských pedagogů by raději v rámci výuky varovaly své žáky před skrytým nebezpečím vlastenectví, na které někteří z nich nahlížejí jako na „vymývání mozku". Jedna čtvrtina učitelů nepovažuje vlastenectví za nic špatného a požaduje školení a podporu. Tito učitelé si uvědomují, že výchova k patriotismu neznamená jen učit žáky bezduše mávat vlajkami.

Průzkumu se zúčastnili učitelé z dvaceti středních škol z celé Velké Británie. Zhruba tři čtvrtiny z nich považovaly za nutné vyslovit se proti nebezpečí vlasteneckého sentimentalismu. Mnozí z nich by naopak žákům raději přiblížili přínos „univerzálního bratrství". Více zde.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Mgr. Julie Ravingerová

Hodnocení od uživatelů

Jaroslav Vávra
28. 9. 2009, 18:38
Nesměšují se zde britské hodnoty s vlastenectvím?

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.