Domů > Odborné články > Předškolní vzdělávání > Logopedie ve školce 1. část - teorie
Odborný článek

Logopedie ve školce 1. část - teorie

Anotace

Příspěvek představuje další možný způsob logopedického programu – 1. část popisuje logopedické vady a specifické poruchy učení. 2. část nabízí řadu námětů her a činností podporující správný řečový rozvoj dítěte.



Na texto text navazují příspěvky Logopedie ve školce 2. část - praxe a Logopedie ve školce 3. část - náměty a hry.


Vzhledem k tomu, že řečová úroveň u dětí v poslední době neustále klesá, sestavily jsme v naší mateřské škole program k nápravě řeči.

Je známé, že schopnost vyjadřovat se a dorozumívat se jazykem je jednou ze základních lidských dovedností. Řeč nebo-li mluva umožňuje lidem, aby mohli prostřednictvím jazyka dokonale komunikovat s ostatními lidmi.

Mluvená řeč je mimo jiné sledem jemných, navzájem diferencovaných a koordinovaných pohybů svalstva mluvidel, svalstva hlasového orgánu a dýchání. Cviky zaměřené na rozvíjení motoriky jsou součástí logopedické péče jako příprava na vyvození správné artikulace jednotlivých hlásek.

V následujících přílohách nabízíme přehled existujících logopedických vad, specifických poruch učení a řeči, které mohou komplikovat výchovně vzdělávací proces.

Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
pdf
52.73 kB
PDF
Příloha 1 - Popis logopedických vad
pdf
26.37 kB
PDF
Příloha 2 - Opožděný a nerovnoměrný vývoj řeči
pdf
28.32 kB
PDF
Příloha 3 - Vývojová dysfázie
pdf
33.2 kB
PDF
Příloha 4 - Specifické poruchy učení
pdf
25.39 kB
PDF
Příloha 5 - Specifické poruchy řeči

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Taťána Šindelková

Hodnocení od uživatelů

Mgr. Šárka Ptaková
10. 6. 2011, 19:08
Velmi pěkně rozpracované téma - opravdu super!!!!! Šárka

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Klíčové kompetence:

  • Předškolní vzdělávání
  • Komunikativní kompetence
  • průběžně rozšiřuje svou slovní zásobu a aktivně ji používá k dokonalejší komunikaci s okolím

Organizace řízení učební činnosti:

Skupinová, Individuální

Organizace prostorová:

Školní třída