1) Hádání tématu v bloku čtení - hodina začala na chodbě, kde žáci hádali téma hodiny (viz. obrázek.). Nejprve popsali různými slovy, co vidí. Z toho poté vyvodili, co by mohlo být tématem. Pomohlo jim to, že kniha je napsaná podle večerníčku. Kromě názvu knihy žáci uvedli i jména hrdinů. Další část bloku probíhala již ve třídě.
Autor fotografie: Jitka Zukalová |
2) Připomenutí aneb jak to všechno začalo... Protože několik žáků Večerníček nevidělo, zhlédli jsme pilotní díl Krysáků na oficiálních stránkách Krysáků ( www.krysaci.cz ) V průběhu sledování měli žáci ve dvojicích za úkol si dobře všímat smetiště a napsat minimálně šest věcí, které viděli. Většina dvojic zapsala 10 věcí. Protože ve videu zazněl i zeměpisný údaj, žáci si na mapách, které používáme, vyznačili Vizovice.
Autor fotografie: JitkaZukalová |
3) Společné hlasité čtení.
4) Poslech textu - po vystřídání všech dětí ve čtení následoval poslech zbylé části kapitoly. Žáci opět dostali úkol, tentokrát měli zapsat minimálně tři informace o rakovi Vincencovi.
Autor foitografie: Jitka Zukalová |
5) Pohled kamarádům - v přečtém příběhu Hubert napíše za Edu pohled z Prahy, aby Hodan nebyl smutný. Žáci tedy dostali za úkol napsat pohled kamarádům ze smetiště.
Autor fotografie: Jitka Zukalová |
Autor fotografie: Jitka Zukalová |
Autor fotografie: Jitka Zukalová |
Materiál byl poskytnut zdarma nakladatelstvím Albatros z publikace Krysáci 2 - Krysáci jsou zase spolu. |
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.