Domů > Odborné články > Základní vzdělávání > Dělitelnost v úlohách matematických soutěží
Odborný článek

Dělitelnost v úlohách matematických soutěží

16. 4. 2010 Základní vzdělávání
Autor
prof. RNDr. Pavel Tlustý CSc.

Anotace

V příloze příspěvku naleznete řešené úlohy, které lze využít na 2. stupni základních škol nebo na nižším stupni gymnázií pro práci s nadanými žáky.

Každý rok se nadaní žáci těší na nové úlohy matematické olympiády, různých korespondenčních seminářů a dalších soutěží. Na první pohled se může zdát, že tyto úlohy, které svou náročností přesahují běžnou úroveň úloh řešených při výuce, mají „jepičí” život. Po zveřejnění nadaní žáci úlohy hbitě vyřeší a soutěžní úlohy pro ně přestanou být zajímavé.

Pro řadu učitelů matematiky tyto úlohy zajímavost neztrácejí. Chronický nedostatek času jim však brání vyhledávat ve starších ročnících MO nebo korespondenčních seminářů (a to i mezinárodních) úlohy, které se týkají daného tématu.

A právě pro ně byla v příloze tohoto článku připravena první sada řešených úloh. Svým obsahem se úlohy váží k tematickému okruhu Číslo a proměnná oblasti Matematika a její aplikace (viz Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání).

Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
pdf
39.06 kB
PDF
Sada řešených úloh

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
prof. RNDr. Pavel Tlustý CSc.

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Klíčové kompetence:

  • Základní vzdělávání
  • Kompetence k řešení problémů
  • samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy

Organizace řízení učební činnosti:

Skupinová, Individuální

Organizace prostorová:

Školní třída