Anotace: | QR kódy nás obklopují v běžném životě, proč je tedy nevyužít i ve školní praxi? Pokud vás zajímá, co to QR kódy jsou, jaké informace se dají do QR kódů „zašifrovat“, jak takové šifry rozluštit a jak vytvořit, přečtěte si tento článek. Mimo jiné se můžete nechat inspirovat projekty, kde se QR kódy využívaly. Přečtěte si také o tom, že QR kódy se nehodí jen na základní školu, ale i v mateřských školkách je už mohou děti znát a pracovat s nimi. Článek vznikl v rámci projektu PPUČ. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání. |
---|---|
Podpora výuky jazyka: | |
Klíčové kompetence: | |
Očekávaný výstup: | |
Mezioborové přesahy a vazby: | Nejsou přiřazeny žádné mezioborové přesahy. |
Průřezová témata: | Nejsou přiřazena žádná průřezová témata. |
Organizace řízení učební činnosti: | Skupinová, Individuální |
Organizace prostorová: | Školní třída, Učebna v přírodě, Exkurze, Vycházka do přírodního prostředí |
Nutné pomůcky: | chytré zařízení s čtečkou QR kódů |
Klíčová slova: | QR, kód, šifra, projekt, PPUČ, digitální gramotnost |
Cíl výuky:
Zapojení technologií do výuky
QR kód (Quick Response Code) je kód rychlé reakce a představuje čtverec složený z různých kombinací černých a bílých menších čtverečků. Takové kódy jsou všude kolem nás. Někteří lidé si je umisťují na své vizitky, turisté je mohou vidět na cedulích naučných stezek, některých památkách, a v našem městě má každý dům svůj přidělený QR kód, který nalepujeme na pytle s tříděným odpadem, takže můžeme pak sledovat, kdo jak moc třídí. V QR kódech jsou ukryté informace, které se už na vizitky, cedule a další nevešly.
- O prvním projektu s QR kódy ve 2. ročníku si může přečíst více zde:
- Video z projektu Afrika můžete shlédnout zde:
- O orientačním běhu s QR kódy se dočtete zde:
Moje motto zní: Pojďme nechat žáky hodinu (výuku) prožít, ne přežít! QR kódy v tom mohou být našimi velkými pomocníky, a je jen na nás, do jakého „příběhu“ je zasadíme.
Reflexe:
QR kódy jsou prostředky, kterými může učitel žáky nadchnout, motivovat a dokonce i rozpohybovat. Dá se s nimi zažít i plno legrace a nechat žáky pocítit trochu dobrodružství ve vyučování.
Anotované odkazy: | Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy. |
---|---|
Přiřazené DUM: | Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM. |
Přiřazené aktivity: | Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity. |
Zobrazeno: 2137krát



1 uživatel

2 uživatelé

zatím nikdo

zatím nikdo

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.