Domů > Odborné články > Předškolní vzdělávání > Jaro - zásobník nápadů
Odborný článek

Jaro - zásobník nápadů

4. 7. 2009 Předškolní vzdělávání
Autor
Jana Malenovská učitelka

Anotace

Autorka představuje fotografický zásobník nápadů nejen pro výtvarné činnosti dětí předškolního věku motivované jarním obdobím.

Myšlenková mapa
Jaro - období, které přichází po zimě
Příroda - barvy přírody, život v přírodě
Ptáci - přilétají z teplých krajin
Mláďata - symboly jara (jehňátko)
Květy - podběl, sněženky, petrklíč, narcisy

Zdroje a možnosti realizace
Publikace o jaru, písně, básně, říkadla, pokusy (klíčení semen), pozorování přírody atd.

Pokusy
Pozorujeme klíčení a růst - čočka, hrách, fazole
Pozorujeme pučení větvičky zlatého deště
Pozorujeme život žížaly

Využíváme jarní květy a bylinky
Připravujeme pampeliškový salát
Vaříme kopřivový čaj
Sbíráme sedmikrásky

Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
doc
1.21 MB
Dokument
Zásobník nápadů - fotogalerie

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Jana Malenovská učitelka

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Klíčové kompetence:

  • Předškolní vzdělávání
  • Komunikativní kompetence
  • dokáže se vyjadřovat a sdělovat své prožitky, pocity a nálady různými prostředky (řečovými, výtvarnými, hudebními, dramatickými apod.)
  • Předškolní vzdělávání
  • Kompetence k učení
  • soustředěně pozoruje, zkoumá, objevuje, všímá si souvislostí, experimentuje a užívá při tom jednoduchých pojmů, znaků a symbolů
  • Předškolní vzdělávání
  • Činnostní a občanské kompetence
  • spoluvytváří pravidla společného soužití mezi vrstevníky, rozumí jejich smyslu a chápe potřebu je zachovávat

Organizace řízení učební činnosti:

Individuální, Skupinová, Frontální

Organizace prostorová:

Vycházka do přírodního prostředí, Učebna v přírodě, Školní třída