Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku

Ikona prakticky

Školní strašidlo

Ikona inspiraceIkona kratkodobe
Autor: Zuzana Pospíšilová
Anotace: V knize Školní strašidlo jde o příběh holčičky Anky, který mísí realitu se světem fantazie. Odehrává se v 1.třídě základní školy, popisuje počáteční potíže s psaním, které způsobuje škodolibé strašidlo.

Článek obsahuje ukázku z knihy a náměty, které lze k tomuto tématu uskutečnit.
Podpora výuky jazyka:
Klíčové kompetence:
  1. Předškolní vzdělávání » Kompetence k učení » učí se nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje; při zadané práci dokončí, co započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům
  2. Předškolní vzdělávání » Komunikativní kompetence » ovládá dovednosti předcházející čtení a psaní
Očekávaný výstup:
  1. předškolní vzdělávání » Dítě a jeho psychika » Jazyk a řeč » poznat některá písmena a číslice, popř. slova
  2. předškolní vzdělávání » Dítě a jeho tělo » ovládat koordinaci ruky a oka, zvládat jemnou motoriku (zacházet s předměty denní potřeby, s drobnými pomůckami, s nástroji, náčiním a materiálem, zacházet s grafickým a výtvarným materiálem, např. s tužkami, barvami, nůžkami, papírem, modelovací hmotou, zacházet s jednoduchými hudebními nástroji ap
Mezioborové přesahy a vazby: Nejsou přiřazeny žádné mezioborové přesahy.
Průřezová témata:

Nejsou přiřazena žádná průřezová témata.

Organizace řízení učební činnosti: Skupinová
Organizace prostorová: Školní třída
Klíčová slova: práce s příběhem, portálkniha, první čtení, zahájení školní docházky

 

 
 
 

 

Náměty pro práci s textem:

  • rozhovory o nástupu do školy, co nás asi čeká; 
  • návštěva ZŠ;
  • báseň Jiřího Žáčka "Školáci";
  • píseň "Adámku náš";
  • grafomotorika - uvolňování zápěstí;
  • výroba obrázkové abecedy;
  • opisování některých písmen;
  • vymýšlení slov na danou hlásku /popř. kreslení/;
  • kresba /malba/ "Moje aktovka";
  • dokončování příběhu dle fantazie dětí "Jak to mohlo být dál?";
  • kresba vlastního portrétu /popř. nalepování fotografií/, vytvoření tabla "Kdo se mnou půjde do školy";
  • rozhovory "Viděl jsem někdy strašidlo?" "Stalo se mi někdy něco podivného?";
  • kresba /malba/ "Jak si představuji strašidlo";
  • vymýšlení příběhů "Co umí moje strašidlo".

Materiál byl poskytnut zdarma nakladatelstvím Portál z publikace Školní strašidlo.

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
 NázevAutor
Uvolňovací cvikyRenata Bachtíková
Dýňová strašidýlkaJana Šonková
Strašidelný hradJana Šonková
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
 
INFO
Publikován: 19. 06. 2013
Zobrazeno: 11524krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku : 4.333333333333333
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

2 uživatelé Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
1 uživatel Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
POSPÍŠILOVÁ, Zuzana. Školní strašidlo. Metodický portál: Články [online]. 19. 06. 2013, [cit. 2019-07-16]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/PM/17551/SKOLNI-STRASIDLO.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.