Prostřednictvím krátkodobého projektu se budeme snažit posílit dětskou zvídavost a zájem o objevování. Připravíme modelové situace s dopravní problematikou k opakování pravidel bezpečného chování na ulici i v dopravních prostředcích. Umožníme dětem výtvarně vyjádřit prožitky z cestování. Nabídneme námětovou hru Na cestování, konstruktivní hry se stavebnicemi i dalším materiálem. Zařadíme didaktické činnosti směřující k rozvoji smyslového vnímání (sluch - rozlišování začáteční, koncové slabiky, zrak, hmat). Předložíme jmenovky, aby děti poznaly napsané vlastní jméno. Připravíme různé obměny překážkových drah a povedeme je k samostatnému vyhledávání informací v literatuře. Cíleně se zaměříme na procvičení číselných a matematických pojmů.
Očekáváme aktivní účast celého kolektivu v nabízených činnostech, samostatné vyjadřování, používání nových pojmů, překonání ostychu při výtvarných činnostech, dobrou orientaci v prostoru s pochopením prostorových pojmů, samostatné vyhledávání informací v encyklopedii (5 - 6leté), procvičení pohybových dovedností, zájem o řešení problémových situací, uplatnění vlastní fantazie. Předpokládáme, že děti budou jednat samostatně, dokáží zorganizovat a rozvinout námětovou hru s dopravní tematikou. Rozšíří si povědomí o dopravních značkách, pravidlech chování v dopravních prostředcích a na silnici. Své znalosti uplatní v modelových situacích. Upevní si představu o jednoduché číselné řadě. Prostřednictvím her zdokonalí své smyslové vnímání.
Připravíme následující podněty:
Nabídneme řízenou činnost - námětovou hru Jedeme na výlet
Pomůcky:
Židle, makety dopravních prostředků, převleky (policie, řidič), předměty se vztahem k cestování - fotoaparát, dalekohled, baťůžky, mapa, buzola apod.
Postup:
Zastávky:
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.