Domů > Odborné články > Předškolní vzdělávání > Noc v mateřské škole
Odborný článek

Noc v mateřské škole

18. 3. 2008 Předškolní vzdělávání
Autor
Tereza Čunátová

Anotace

Autorka představuje harmonogram netradiční akce – Noc v MŠ. Děti se během této akce stávají objeviteli, kteří mají možnost poznat, jaké to je být na krátký čas bez rodičů v noci v mateřské školce.


Den předem

Výtvarná chvilka

  • výtvarné vyjádření představy „Co se děje v mateřské škole, když se zhasne", „Kouzelná školka", „Školka v noci ožívá"
    výtvarný materiál: tempery, čtvrtky (formát A3)
Noc v mateřské škole

17,00 hod.

  • společně se přivítáme s dětmi
  • uložíme si věci na spaní
  • seznámíme s pravidly chování v MŠ při nočním provozu
  • seznámíme se s plánem večera, stanovíme si noční hlídky (odpovědnost)
  • hrajeme zábavné hry

18,00 hod.

  • činnosti večera:
    • zpíváme známé písně
    • hod polštářem na cíl
    • experiment - pozorování - světlo a stín, tma; lampou nasvěcujeme zmačkaný arch papíru, nasvícením vznikají stíny - přirovnání (roste stín)
    • výtvarná chvilka - zachycení personifikace zážitku z experimentu

19,00 hod.
společná večeře

19,30 hod.

  • stezka odvahy
    • prohlížíme si školku v noci
    • povídáme si o tom, co dělají hračky v noci ve školce
    • DRAM - Já objevitel
    • HV - tlukot srdce, využití orf. nástrojů
    • VV - rychlé zachycení zážitku fixem se silnou stopou

20,15 hod.

  • hygiena
  • připravujeme se na spánek
  • posloucháme čtení pohádek

20,30 hod.

  • poslech pohádky, spánek

07,00 hod.

  • budíček, ranní hygiena, snídaně
  • ranní kruh - slovní projev dětí - nejzajímavější zážitek z předešlé noci
  • denní program

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Tereza Čunátová

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Klíčové kompetence:

  • Předškolní vzdělávání
  • Kompetence k učení
  • soustředěně pozoruje, zkoumá, objevuje, všímá si souvislostí, experimentuje a užívá při tom jednoduchých pojmů, znaků a symbolů

Organizace řízení učební činnosti:

Frontální, Skupinová, Individuální

Organizace prostorová:

Školní třída