
Kdo nám pomáhá


Poznámka editora
Následující příspěvek obsahuje pouze stručné poznámky k činnostem spojeným s návštěvou Střediska výcviku vodicích psů. V každé mateřské škole se budou podmínky lišit i s ohledem na navštívenou instituci. Berte prosím následující řádky především jako inspiraci pro vlastní činnost, nikoliv jako její podrobný popis.
Vzdělávací nabídka
Práce s obrázkem
- popis jednotlivostí a situací na obrázku
- beseda o tom, že jsou mezi námi lidé s různým postižením
- hry dětí (i když jsem rozdílní, hrajeme si stejně rádi)
- poslech příběhu na téma mezilidských vztahů
Příprava na návštěvu Střediska výcviku vodicích psů
- seznámení s cílem návštěvy
- určování trasy cesty
- chování na silnici a ve středisku
Návštěva Střediska výcviku vodicích psů v Jinonicích
- seznámení s prostředím
- poslech vyprávění psovoda
- seznámení se s novými pojmy a zvukovými signály
- ukázka výcviku psů
- prohlídka fotografií, dokumentace a pomůcek
Společné činnosti a hry
- námětové hry Na pejsky s podporou dětských přátelství, rozdělování rolí a respektování přání druhého
- sociální hra Přechod přes lávku - spolupráce dětí s využitím předchozích získaných zkušeností
- vyjádření pocitů, prožitků výtvarným způsobem - kresbou a modelováním zvířete
- modelování psa
Reflexe dětí
Vyprávění o zážitcích a dojmech s použitím návodných otázek jako např:
- Co bylo pro tebe nejzajímavější?
- Jak se ti líbila společná hra?
- Co bylo pro tebe těžší: když jsi měl zavázané oči a vedl tě tvůj kamarád, anebo když jsi mu pomáhal a vedl ho ty?
- Jak můžeme pomáhat postiženým lidem?
Hodnocení dětí
- Po získání zprostředkované zkušenosti z příběhu přímým kontaktem se světem, životem, měly děti možnost rozvíjení bezprostředního zážitku a vlastní zkušenosti.
- Kontakt s dospělou osobou byl pro děti zdrojem informací i vzorem chování.
- Děti měly příležitost přemýšlet i řešit problém.
Hodnocení realizace
Formy, metody i způsob, kterým se učení uskutečnilo, byly přiměřené věku dětí; mělo přitažlivý a zajímavý charakter, bylo efektivní a srozumitelné. Časový rozsah byl optimální. Návštěva stanice výcviku slepeckých psů umocnila prožitky dětí a umožnila jim získat novou zkušenost.
Anotované odkazy: | Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy. |
---|---|
Přiřazené DUM: | Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM. |
Přiřazené aktivity: | Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity. |
Zobrazeno: 9366krát



zatím nikdo

zatím nikdo

zatím nikdo

zatím nikdo

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.